Lietuvos paštas atkreipia dėmesį į pastaruoju metu pradėtus vykdyti naujo tipo sukčiavimus. Jais siekiama išvilioti pinigus, pasitelkiant išperkamųjų siuntų siuntimą atsitiktiniams gyventojams.
Išperkamoji siunta – tai siunta, už kurią siuntėjo nurodytą sumą siuntos gavėjas sumoka atsiimdamas ją paštomate ar atvykus kurjeriui.
Sukčiavimo scenarijus paprastas – siunčiamos menkavertės siuntos atsitiktiniams gyventojams. Gyventojas gauna žinutę, kad siunta atkeliavo į paštomatą ir kviečiama ją atsiimti. Tam, kad atsidarytų paštomato durelės, jis prieš tai turi už siuntą susimokėti. Smalsumo vedamas klientas susimoka ir atsiėmęs siuntą pamato, kad joje menkavertis daiktas arba tiesiog šiukšlės. Sumokama išperkamosios siuntos kaina svyruoja nuo 30 iki 100 Eur.
„Bet kokius sukčiavimus, kuriuose naudojamas Lietuvos pašto vardas, vertiname atsakingai ir ieškome operatyvių sprendimo būdų jiems užkardyti. Tad jeigu nukentėjote, kviečiame mus informuoti elektroniniu adresu prevencija@post.lt“, – ragina Lietuvos pašto Saugos ir prevencijos departamento vadovas Andrius Varnelis.
Jo teigimu, jeigu nesate užsisakęs siuntos, už kurią atsiskaitymas numatytas jos atsiėmimo metu, mokėjimo neatlikite ir jos neatsiimkite. Lietuvos pašto atstovas priduria, jog mažai tikėtina, kad apie tokį užsakymą ir jūsų laukiančią siuntą nežinosite.
Jeigu kirba smalsumas, kad galbūt siuntą kaip staigmeną jums siunčia draugas arba giminaitis, vertinkite tai kritiškai. Taip pat mažai tikėtina, kad jums skirta staigmena būtų su prašymu už ją susimokėti pačiam.
Galiausiai A. Varnelis atkreipia dėmesį, kad jeigu iš tiesų laukiate išperkamosios siuntos, būtinai pasitikrinkite, ar atkeliavusi siunta yra būtent iš konkretaus laukiamo siuntėjo.
Jei vis dėlto už neužsakytą siuntą susimokėjote ir nukentėjote, apie tai praneškite Lietuvos pašto atstovams elektroniniu paštu info@post.lt. Tokiais atvejais bus pasiūlyti galimi problemos sprendimo būdai.