Close Menu
  • Pradinis
  • Naujienos
    • Emigrantai – Lietuvos dalis
    • Ne didmiesčių gyvenimas
    • Aktyvios bendruomenės – Lietuvos stiprybė
    • Lietuvos jaunimas
    • Kultūra
    • Baltiški papročiai šiuolaikiniame pasaulyje
    • Mokslas ir švietimas
    • Karjera
    • Aktualijos
    • Teisė
  • Žmonės
  • Lietuviai svetur
  • Nuomonė
  • Laisvalaikis
    • Kūrybos podiumas
    • Kelionės
    • Kūrybos kampelis
    • Grožis ir mada
    • Kinas, muzika, TV
    • Renginiai, pramogos
    • Knygos
    • Sportas
    • Lietuvos kampeliai
    • Patarimai
  • Namai
    • Šeima ir sveikata
    • Laikas Sau
    • Mūsų augintiniai
    • Augalų pasaulis
    • Receptai
    • Interjeras
Facebook Instagram
Facebook Instagram
Žurnalas Lietuvė
  • Pradinis
  • Naujienos
    • Emigrantai – Lietuvos dalis
    • Ne didmiesčių gyvenimas
    • Aktyvios bendruomenės – Lietuvos stiprybė
    • Lietuvos jaunimas
    • Kultūra
    • Baltiški papročiai šiuolaikiniame pasaulyje
    • Mokslas ir švietimas
    • Karjera
    • Aktualijos
    • Teisė
  • Žmonės
  • Lietuviai svetur
  • Nuomonė
  • Laisvalaikis
    • Kūrybos podiumas
    • Kelionės
    • Kūrybos kampelis
    • Grožis ir mada
    • Kinas, muzika, TV
    • Renginiai, pramogos
    • Knygos
    • Sportas
    • Lietuvos kampeliai
    • Patarimai
  • Namai
    • Šeima ir sveikata
    • Laikas Sau
    • Mūsų augintiniai
    • Augalų pasaulis
    • Receptai
    • Interjeras
Žurnalas
Žurnalas Lietuvė
Žurnalas
Šiuo metu esate:Pradžia»Mokslas ir švietimas»Profesorė Irena Pekarskienė: „Ekonominio raštingumo ugdymą reikėtų pradėti darželyje“
Mokslas ir švietimas

Profesorė Irena Pekarskienė: „Ekonominio raštingumo ugdymą reikėtų pradėti darželyje“

ATNAUJINTA:12 kovo, 2017Komentarų: 03 Min Skaityti
Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr El. paštas Reddit
KTU profesorė Irena Pekarskienė
Dalintis
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest WhatsApp El. paštas

Vis dažniau Lietuvos mokyklose organizuojamos kūrybišką moksleivių mąstymą ugdančios ekonomikos ir verslo olimpiados yra puikus būdas moksleiviams įgyti naujų žinių bei siekti geresnių rezultatų. Įžvalgomis apie mokyklų įtaką ir vaidmenį skatinant moksleivių verslumą dalijasi Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto (KTU EVF) profesorė Irena Pekarskienė.

KTU profesorė Irena Pekarskienė

Ekonomikos profesorė džiaugiasi mokinių įsitraukimu į neseniai rengtą Kauno regiono mokinių ekonomikos ir verslo olimpiadą bei pateiktų užduočių įvairiapusiškumu: „Uždaviniai nebuvo susiję vien tik su ekonomika, pakako užduočių ir apie finansus bei apskaitą. Pastebėjau, kad su finansais siejami uždaviniai moksleiviams buvo sudėtingiausi. Kai kurie jų net nebandė nagrinėti.“

Paprastai olimpiadose naudojami netipiniai uždaviniai, reikalaujantys daugiau mąstymo. Tad, norint ne tik dalyvauti, bet ir prizinę vietą užimti, tema reikia domėtis papildomai.

„Jau ketvirtus metus dalyvauju Kauno regione organizuojamose olimpiadose ir vertinu dalyvių darbus. Tokie konkursai itin naudingi moksleiviams, nes dalyvavimas juose suteikia papildomų žinių, kurios skatina mąstyti, generuoti idėjas, būti kūrybingiems. Tokiu būdu ugdomos tikros asmenybės, lyderiai“, – sakė prof. I. Pekarskienė.

Verslo lyderius ugdyti reikia dar darželyje

Pasak I. Pekarskienės, ypatingą dėmesį jaunimo verslumo ugdymui reikėtų skirti jau darželyje ir neapsiriboti tik mokyklomis, gimnazijomis, universitetais.

„Tai neturėtų būti ekonomikos programos taikymas, supažindinti vaikus su ekonomika galima ir per edukacinius žaidimus“, – mano profesorė.

I. Pekarskienė į vaikų verslumo ugdymo procesą pataria įtraukti ir tėvus, nes tai – kompleksinis procesas. „Reikia paaiškinti vaikams, kad su ekonomika susiduriama kasdien“, – sako KTU profesorė.

„Suvokimas apie pinigus, jų reikšmę gyvenime pirmiausia ateina iš šeimos ir tik vėliau šios žinios papildomos mokykloje. Manyčiau, kad ekonomikos dalykas galėtų būti dėstomas ne tik devintoje, bet ir aukštesnėse klasėse“, – įsitikinusi mokslininkė.

Verslininku gimstama ar tampama?

Šis klausimas užduodamas gana dažnai, bet retas žino į jį atsakymą. „Manau, kad imlesnis žmogus gali išsiugdyti kai kurias verslininko savybes ir pasiekti tam tikrų tikslų. Suprantama, viskas priklauso ir nuo mūsų aplinkos, paveldėtų savybių. Bet net jeigu tėtis šeimoje yra geras verslininkas, dar nereiškia, kad jų vaikas taip pat bus geras šios srities specialistas. Verslumą ir lyderystę turi ugdyti mokykla. Šie įgūdžiai reikalingi kiekvienam žmogui, ir visai nesvarbu, kokią profesiją jis vėliau pasirinks“, – mano I. Pekarskienė.

Finansinis išprusimas, verslumo savybių ugdymas padeda žmogui prisitaikyti prie aplinkos, pasitikėti savimi, priimti sprendimus ir nebijoti rizikuoti.

„Jau kurį laiką dalyvauju vertinant Mokomąją mokinių bendrovę (MMB), todėl galiu pasakyti, kad tokios bendrovės ne tik sudaro sąlygas moksleiviams įgytas ekonomines žinias pritaikyti praktikoje, bet ir ugdo jų kūrybingumą, skatina verslumą“, – sako profesorė.

KTU Ekonomikos ir verslo, Matematikos ir gamtos mokslų fakultetai drauge su AB „Swedbank“ jau trečiąjį kartą kviečia moksleivius suvienyti matematikos ir ekonomikos žinias, pasitelkti kūrybingumą ir dalyvauti verslumo konkurse „MEKA 2017“, skatinančiame jaunimą ne tik susipažinti su verslo kasdienybe, bet ir ugdytis verslumo gebėjimus.

Ekonomikos studijos: kokios perspektyvos?

Lietuvoje vis labiau kreipiamas dėmesys į moksleivių verslumo ugdymą, atsakingą profesijos pasirinkimą, tad į šį procesą stengiamasi įtraukti ir verslą.

„Labai svarbu neapsiriboti tik žinių perteikimu, reikia skatinti moksleivių ekonominį, finansinį raštingumą, mokyti mąstyti ir kurti. Visuomenėje vyrauja klaidinga nuomonė, kad ekonomika ir socialiniai mokslai neperspektyvūs“, – teigia I. Pekarskienė.

Pasak mokslininkės, darbdaviai itin vertina ekonomikos programos absolventus. Net 70–80 proc. ekonomikos programos studentų praktikos vieta vėliau tampa jų darbo vieta. Studentai vis dažniau įtraukiami į bendrus projektus, todėl turi puikią galimybę savo turimas žinias panaudoti praktikoje. Dėl šių priežasčių daugelis ekonomiką studijuojančių jaunuolių karjerą pradeda dar nebaigę studijų.

KTU

 

FacebookTweetPin
Dalintis. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Reddit WhatsApp Telegram El. paštas
Ankstesnis straipsnisSaldžiarūgštės vištos blauzdelės
Kitas straipsnis Kukurūzų dribsnių sausainiai

Susiję straipsniai

Lietuvių startuolis pasauliui pristatys ateities technologiją: duomenis saugos molekulėje

8 rugsėjo, 2025

Pasitikrinkite, ar atlikote visus veiksmus po duomenų perkėlimo į naują telefoną

3 rugsėjo, 2025

Vidurio Europos matematikos olimpiadoje Lietuvos mokiniai iškovojo sidabrą ir bronzą

1 rugsėjo, 2025
Palikite komentarą Cancel Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

El. paštas

inekta@gmail.com

© 2025 Žurnalas Lietuvė. Prižiūrima Cyber-Network.eu
  • Apie mus
  • Reklama
  • Kontaktai

Įveskite aukščiau ir paspauskite Enter, kad ieškotumėte. Norėdami atšaukti, paspauskite Esc.