Šunys gali padėti mažinti aukštųjų mokyklų studentų patiriamą stresą ir gerinti jų pažintinius bei mokymosi gebėjimus, rodo naujas tyrimas. Vašingtono universiteto ir „Mars“ korporacijai priklausančio „Waltham“ gyvūnų mitybos ir sveikatos centro atlikta studija leido patvirtinti, kad streso valdymas pasitelkiant gyvūnus gali tapti efektyvia pagalbos priemone psichologinę įtampą išgyvenantiems studentams.
Tyrimą atlikusių JAV mokslininkų teigimu, aukštųjų mokyklų studentai vis dažniau skundžiasi įvairiais sutrikimais, susijusiais su psichine sveikata. Ketvirtadalis tyrime dalyvavusių studentų teigė per pastaruosius metus patyrę didelį stresą ir kitų psichologinių problemų, o tai, kaip teigia tyrimo autoriai, gali turėti įtakos akademiniams pasiekimams.
Tyrimo metu kelios studentų grupės dalyvavo 4 savaičių trukmės universitetinėje programoje. Joje buvo taikomi streso valdymo metodai pasitelkiant augintinius. Grupė studentų, pastebinčių prastėjančius mokymosi rezultatus, buvo įtraukti į aktyvų bendravimą su šunimis. Šios programos pabaigoje buvo užfiksuoti reikšmingai pagerėję tiriamųjų dėmesio sutelkimo, atminties, pažintinių funkcijų ir savitvardos rodikliai.
Tokių reikšmingų pokyčių nebuvo užfiksuota grupėje, kurioje buvo taikomi labiau tradiciniai streso valdymo metodai, tokie kaip paskaitos apie stresą ir įvairūs užsiėmimai, augintinius įtraukiant tik epizodiškai. Tyrimas truko 3 mėnesius, jame dalyvavo per 300 studentų.
„Akademinis stresas ir jo neigiama įtaka mokslo rezultatams – rimta problema, su kuria susiduria aukštosios mokyklos. Naujojo tyrimo rezultatai teikia optimizmo, nes leidžia patvirtinti, jog gyvūnų įsitraukimas gali būti paveiki streso valdymo priemonė, ypač kalbant apie studentus, kurių akademiniams pasiekimams jau yra kilusi grėsmė“, – pažymėjo tyrimui vadovavusi WSU asocijuotoji profesorė Patricia Pendry.
„Ši studija – dar vienas įrodymas šalia kitų anksčiau atliktų tyrimų, kad augintiniai gali būti naudingi pačiomis įvairiausiomis aplinkybėmis, įvairiose žmonių rizikos grupėse. Svarbu, kad augintinius įtraukiančios streso valdymo programos – lengvai įgyvendinamos ir nebrangios, todėl tai gali tapti puikia išeitimi aukštosioms mokykloms, siekiančioms padėti savo auklėtiniams“, – sakė tyrimo bendraautorė ir Gyvūnų bei žmonių tarpusavio elgsenos ekspertė Nancy Gee.
Jau anksčiau atliktos mokslinės studijos, kuriose taip pat dalyvavo aukštųjų mokyklų studentai, leido patvirtinti, kad bendravimas su augintiniais gerina nuotaiką ir padeda sumažinti streso hormono lygį organizme. Tačiau, pasak autorių, šis Vašingtono universiteto ir „Waltham“ atliktas tyrimas – pirmasis, įrodantis, kad reguliarus bendravimas su šunimis gali turi teigiamą poveikį pažintinei funkcijai tuo metu, kai kiti metodai yra mažiau paveikūs.