Kaip manote, kas turi daugiau dalių ir mechanizmų – lengvasis automobilis ar traktorius? Viskas priklauso nuo paties traktoriaus ir jo galimybių. Šiuolaikiniai traktoriai yra itin daugiafunkciai, todėl ir dalių jie turi daugiau. Kokios tai dalys? Kas gali sugesti laikui bėgant? Nereikia turėti iliuzijų, kad visi mechanizmai turi dirbti amžinai. Vis dėlto dar niekas nėra sugalvojęs, kaip visiškai panaikinti trintį. Kol yra trintis, visos metalinės ir plastikinės dalys gali sulūžti. Klausimas tik, per kiek laiko.
Tada kitas klausimas – kaip sudėtinga dalis pakeisti? Lengvajame automobilyje tai padaryti gali tik profesionalai. Šiuolaikiniuose modeliuose net lemputę pakeisti yra be galu sunku, nes dažnu atveju reikia nusiimti visą žibintą. Akumuliatoriai yra užmaskuoti nežinia kur bagažinėje ar po kapotu… Kaip su traktoriais?
Traktorių dalys yra prieinamos kur kas paprasčiau ir lengviau. Pasižiūrėkite į japoniškus mini traktorius. Kapotas virš variklio pasikelia visas, kad būtų paprasta prieiti iš šono, viršaus ir apačios. Taip sutaupoma galybė laiko. Variklis gali būti išimamas visas iš karto atsukus keletą varžtų, kuriais jis laikosi prie važiuoklės. Užkabinus grandines ant skriemulio, tai galima padaryti dviese. Su lengvojo automobilio varikliu taip tikrai nepavyks…
Traktorių dalys gali būti sugrupuotos į kelias sritis:
- Variklio dalys. Tai traktoriaus dalys, kurios statomos tik variklyje.
- Važiuoklės dalys. Tai dalys, kurios yra atsakingos už traktoriaus judėjimą: važiuoklė, ratai, stabdžiai, amortizatoriai.
- Kardaniniai velenai. Tai variklio funkcijos, kai sukamasis momentas yra perduodamas iš variklio į traktoriaus išorę. Visa tai atliekama specialiais velenais ir darbinėmis pavaromis, reduktoriais.
- Hidraulikos dalys. Tai dalys, skirtos hidraulinei sistemai, – vienoje vietoje paspaudus, kitoje spaudimas gali būti keli kartus didesnis.
- Elektronikos dalys. Tai įvairūs davikliai, lemputės, nedideli elektros varikliai (kad veiktų 12 V arba 24 V įtampa nuo traktoriaus akumuliatoriaus.
- Tvirtinimo mazgų dalys. Tai specialios dalys, skirtos prikabinti įvairiems padargams ir užtikrinti jų darbui bei sklandžiam valdymui.
- Saugumo dalys. Tai apsaugos ant įvairių mechanizmų, kad operatoriui būtų saugu dirbti šalia įvairių besisukančių mechanizmų.
Dar yra komforto dalys, kurios dažniausiai yra traktoriaus kabinoje, – įvairūs kondicionieriai, šildytuvai, vibracijos apsaugos ir elektronika.
Paprastas japoniškas mini traktorius turi nedaug dalių, nes jo funkcijos labai ribotos. Didelis vokiškas multifunkcinis traktorius arba kombainas dalių turi labai daug, todėl būtina labai gerai išmanyti savo techniką.
Kodėl kalbame apie traktorių dalis? Juk jas turi pirkti ir montuoti profesionalai servise… Deja, šis principas tinka lengviesiems automobiliams, o ne traktoriams. Be automobilio galima gyventi ir savaitę, o štai traktorius turi būti sutvarkomas per 12 valandų nuo jo gedimo, kad kitą dieną jis vėl galėtų išvažiuoti į laukus. Varyti į servisą dažnai nėra galimybių ir laiko, todėl viską padaro mobilūs servisai, kurie atvažiuoja kad ir tiesiai į lauką. Arba pats operatorius gali greitai pakeisti sugedusią dalį ir važiuoti dirbti toliau. Dėl to traktorių dalys tokios aktualios.
Partnerio turinys