Pradinis / Mokslas ir švietimas / VDU sieks ugdyti ne tik ekonomikos ir vadybos studentų verslumą

VDU sieks ugdyti ne tik ekonomikos ir vadybos studentų verslumą

Kaip ir skaitmeninis raštingumas ar kalbų mokėjimas, verslumas šiandien yra aktualus visiems, ne tik verslo, vadybos ir ekonomikos studentams. Norintiems sėkmingai įsidarbinti šiuolaikiniame pasaulyje jau studijų metu reikėtų išugdyti geresnį verslumo suvokimą. Tam ir skirtas naujas tarptautinis projektas, kuriame su Ispanijos ir Lenkijos organizacijomis bendradarbiauja Vytauto Didžiojo universitetas (VDU).

Europos verslumo tyrimų fondas nustatė, kad dėstytojams vis dar trūksta žinių ir patirties, reikalingos studentų verslumo gebėjimams plėtoti. Dauguma jų neturi aiškaus šių gebėjimų supratimo arba sieja juos tik su ekonomikos ir verslo studijomis. Projektu siekiama sukurti priemones, kurios praplėstų skirtingų mokslo sričių dėstytojų verslumo gebėjimų ugdymo žinias ir leistų sėkmingai integruoti verslumo ugdymą į įvairias studijų programas.

„Ko gero, didžiausias iššūkis – pritraukti socialinių, menų, gamtos ir kitų mokslų sričių dėstytojus, sudominti juos galimybe ne tik patiems įgyti bazinių verslumo gebėjimų, bet ir ugdyti studentų gebėjimus“, – paaiškino VDU Edukologijos katedros vedėja, Projektinės veiklos tarnybos direktorė doc. dr. Lina Kaminskienė.

Naująjį „Erasmus+“ strateginės partnerystės projektą „Universiteto dėstytojų profesinis tobulėjimas siekiant gerinti studentų verslumo gebėjimus“ vykdo koordinatorius Liublino ekonomikos ir inovacijų universitetas (Lenkija) kartu su partneriais – VDU (Lietuva), Alavos prekybos ir pramonės rūmais (Ispanija) ir Žmogiškųjų išteklių plėtros organizacija (Ispanija).

Pasak projekte dalyvaujančio Pablo Almarazo, Alavos prekybos ir pramonės rūmų Mokymo ir konsultavimo vadovo, šiandieniame pasaulyje verslumo suvokimą gerinti būtina visiems. „Svarbiausias universiteto vaidmuo yra drąsinti studentus būti kūrybingus darbe ar versle, paskatinti juos mąstyti apie realų pasaulį ir išvystyti versle itin naudingus įgūdžius – komandinį darbą, kūrybingumą, problemų sprendimą. Svarbu suprasti, kad visa tai naudinga ne tik būsimiems verslininkams, bet ir visiems kitiems“, – pabrėžė P. Almarazas.

Ispanas atkreipė dėmesį, kad net pati pradedančiojo verslininko sąvoka yra platesnė, nei gali pasirodyti, – tai nėra tik nepriklausomą naują verslą pradedantys žmonės. „Tai žmogus, kuris sugalvojo naują idėją ar verslą, iš kurio galima uždirbti, įskaitant ir atvejus, kai jau konkrečioje įmonėje dirbantis žmogus sugalvojo naują idėją, produktą ar procedūrą tos įmonės viduje. Šie žmonės nori pasiekti savo tikslus darydami kažką kitaip, nei įprasta“, – patikslino jis.

Pasakodamas apie projektui aktualius dalykus, kurių supratimą bus siekiama gerinti, P. Almarazas atskleidė, jog tarp didžiausių klaidų, kurias daro pradedantieji verslininkai, – nepakankamai ištirta verslo idėja ir ekonominiai, finansiniai, rinkodaros išteklių klausimai.

Daugybė verslininkų neklausia savęs: „Ar aš turiu klientą? Kas jis, kur jis, kaip jį pasiekti? Ar jis norės man tiek mokėti?“ Tai labai svarbūs klausimai, kurių neuždavus rengiant verslo planą dažniausiai patiriama nesėkmė. Kita dažna nesėkmės priežastis, pasak P. Almarazo, yra nepakankama patirtis savo sektoriuje. O sėkmės paslaptis – gebėjimas išsiskirti, būti kitoniškam, turėti naujų idėjų.

„Naujojo projekto misija – įtraukti skirtingų dalykų dėstytojus į verslumo gebėjimų mokymus Ispanijoje bei tarptautinėje komandoje su Liublino ekonomikos ir vadybos universiteto dėstytojais parengti septynis verslumo gebėjimų ugdymo scenarijus, kurie leis į dėstomą dalyką įtraukti temas, skirtas verslumo, kūrybingumo, rizikos valdymo gebėjimams tobulinti, naujoms idėjoms išgryninti, organizacijų valdymo kompetencijoms ugdyti“, – tvirtina doc. dr. Lina Kaminskienė.

Pasak docentės, planuojamų dėstytojų mokymų koncepcija bus grindžiama nuostata „mokymasis verslumui, bet ne apie verslumą“.

Prie projekto įgyvendinimo aktyviai prisideda ir Vytauto Didžiojo universiteto Verslo praktikų centras, kuris studentų verslumą ugdo įvairiuose renginiuose ir projektuose, leidžiančiuose studentams išbandyti save užmezgant realų ryšį su verslininkais, – „Entreprenerio akademijoje“, „Verslumo laboratorijose“, „Idėjų inkubatoriuje“.

Projekto rengėjai patirties semsis ne tik Europoje, bet ir Šiaurės Amerikoje – verslumo ugdymo gerąsias praktikas žadama perimti išnagrinėjus atitinkamus pavyzdžius Ispanijoje, Lietuvoje, Lenkijoje, JAV ir Kanadoje. Atlikus šią analizę, patirtis bus perkelta ir integruota į verslumo ugdymo modelį aukštojo mokslo sektoriuje.

„Erasmus+“ strateginės partnerystės projektą „Universiteto dėstytojų profesinis tobulėjimas siekiant gerinti studentų verslumo gebėjimus“ (PROFEDU, „Professional Development of University Educators for Improving Students’ Entrepreneurial Skills“, Nr. 2014-1-PL01-KA203-003551) įgyvendina VDU Socialinių mokslų fakulteto Edukologijos katedra, Ekonomikos ir vadybos fakulteto Vadybos katedra ir VDU Verslo praktikų centras.

Projekto konsorciumą sudaro 4 organizacijos iš trijų Europos šalių: projekto koordinatorius – Liublino ekonomikos ir inovacijų universitetas (Wyzsza Szkola Ekonomii i Innowacji w Lublinie), Lenkija; projekto partneriai: VDU, Lietuva; Alavos prekybos ir pramonės rūmai (Chamber of Commerce and Industry of Alava), Ispanija; Žmonių išteklių plėtros organizacija (Fondo Formación Euskadi S.L.L.), Ispanija.

Martynas Gedvila
Remigijaus Ščerbausko nuotr.

PALIKTI KOMENTARĄ

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top