Nustatyta, kad dažniausia turbokompresoriaus gedimo priežastis yra išorinis veiksnys, kitaip tariant, dažniausiai jis sugenda dėl išorinio poveikio. Pats turbokompresorius neturi pernelyg susidėvinčių dalių, veikiančių gamintojo numatytais režimais. Turbokompresoriaus eksploatavimo laikas prilyginamas variklio tarnavimo laikui. Turbokompresorių gamintojai neįtraukia savo gaminių defektų. Tai gana pagrįsta išimtis, nes šiuolaikinių turbokompresorių gamyboje naudojamos automatizuotos aukštųjų technologijų linijos. Visas gamybos procesas pereina griežtą automatizuotą kontrolę. Tiesa, kalbant apie turbokompresoriaus veikimą, situacija kiek kitokia ir su laiku praktiškai susiduriame su problema. Dažnas atvejis, kai turbokompresorius sugenda daug anksčiau, nei turėtų baigti tarnauti. Ne išimtis ir atvejai, kai naujas, neseniai sumontuotas turbokompresorius dėl kokių nors priežasčių sugenda, transporto priemonei nespėjus nuvažiuoti šimto metrų iškart po remonto.

Alyva iš variklio patenka į turbokompresorių, sutepamos besisukančios turbokompresoriaus dalys. Pašalinėmis dalelėmis užteršta alyva neigiamai veikia turbokompresorių, labai pablogina judančių jo dalių darbą, subraižo ir pažeidžia jo įvores ir guolius. Didelės abrazyvinės dalelės palieka gilius įbrėžimus griovelių pavidalu ant turbokompresoriaus rankovių ir guolių. Toks tipiškas turbokompresoriaus dalių susidėvėjimas dažniausiai siejamas su netinkamu naudoti variklio alyvos filtru. Taip pat variklio alyvos nešvarumų priežastis gali būti netikslus variklio remontas, variklio dangčių atidarymas nepalankiomis sąlygomis. Didelis variklio alyvos eksploatavimo trukmės perteklius prisideda prie smulkių abrazyvinių dalelių susidarymo tepaluose, alyva praranda savo tepimo savybes, dėl to stipriai susidėvi velenas, palaipsniui ardo jo paviršių, atsiranda stiprus turbokompresoriaus rotoriaus atstumas. Prastos kokybės arba netinkama alyva, pašaliniai priedai alyvoje sukelia cheminį variklio alyvos užteršimą, o tai prisideda prie intensyvaus turbokompresoriaus slankiojančių dalių susidėvėjimo.
Stipraus besisukančių turbinos dalių nusidėvėjimo priežastis gali būti perkaitimas, sukeltas automobilio aušinimo sistemos gedimo, netinkamo dujų skirstymo sistemos veikimo, netaikomos kuro rūšies. Taip pat dėl turbinos valdymo sistemos gedimo, sugedusio oro slėgio jutiklio ant veleno ir rato susidaro pašalinių darinių, o tai prisideda prie jų perkaitimo. Perkaitus, pažeidžiant turbokompresoriaus temperatūros charakteristikas, deformuojasi turbinos dalys, ant veleno purkštukų susidaro įtrūkimų. Daugiau informacijos signeda.lt.
Partnerio turinys