Pradinis / Ne didmiesčių gyvenimas / Ekskursija po Telšius

Ekskursija po Telšius

Telšiai – Lietuvos Žemaičių aukštumoje, prie Masčio ežero, Telšių apskrities ir Telšių rajono savivaldybės centras, miesto seniūnija. Miestelėnai, norėdami pasididžiuoti savo miestu ir jį pagerbti, pajuokaudami sako, kad Telšiai, kaip Roma, įsikūręs ant septynių kalvų. Ir jie neapsirinka, iš tiesų miesto kraštovaizdis vilioja ir traukia ne tik žemiečius, bet ir gausybę svečių bei turistų, norinčių susipažinti su atsinaujinusiu, pasipuošusiu miestu.

Telšiai ruošiasi tapti 2016 m. Lietuvos kultūros sostine ir vykdyti Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos projektą „Ant septynių kalvų – septynios meno kalbos“.

Šiltą ir saulėtą rudens popietę lopšelio-darželio „Berželis“ priešmokyklinio ugdymo grupės „Riešutėliai“ gausus būrys ugdytinių ir mamyčių bei pedagogės R. Klemovienė ir M. Kuizinienė susiruošė į išvyką po gimtąjį Telšių miestą. Norėta aprodyti vaikams mažąsias Žemaitijos sostinės puošmenas bei kitas įžymias ir lankomas vietas. Mus lydėjo turizmo informacijos centro darbuotoja Aistė. Aplankėme skulptūrą „Meškos pėda“, sužinojome, kad įdėjęs ranką į meškutės leteną gali tapti stiprus ir tvirtas. Trynėme medalių „Žydukai“ nosis, tikėdami, kad pastorės piniginės ir būsime išmintingesni. Apžiūrėjome skulptūrą „Žemaitijos gaublys“, kuriame pavaizduotos Žemaitijos vietovės atitinka žemėlapį, o Telšiai, kaip ir Roma, stovi ant septynių kalvų.

Gidė Aistė papasakojo, kad būtent dėl telšiškio Zigmanto Goštauto pasiaukojamo indėlio išliko lietuvių skalikų veislė. Jo garbei pastatyta skulptūra „Lietuvių skalikas“. Aplankėme Rotušės šulinį. Jo kampuose įsitaisiusios keturios meškos, kurioms iš burnų bėga geriamasis vanduo.

Toliau keliavome prie Turgaus aikštėje besipuikuojančio miesto laikrodžio, kurio viršuje budi legendinis Žemaitijos totemas – Žemaitijos meška. Ant skulptūros „Pakyla“ vaikai bandė rėžti kalbas, nes pakyla kviečia būti pilietiškus, aktyvius. Susipažinome su žaidimu-skulptūra „Pažink Žemaitijos sostinę“.

Eidami Respublikos gatve, apžiūrėjome „Didžiąją Žemaičių sieną“, kurios plokštėse įrašyti svarbūs Žemaičių krašto įvykiai. Apie juos mums papasakojo gidė. Skulptūra „Žemaitijos legendos“ – ant Žemaitijos totemo meškos motinos nugaros įsitaisę vienodai mylimi meškiukai ir žemaitukai. Tikima, kad švelniai kairiu delnu patrynus meškos nosį išsipildo geras noras.

Katedros aikštėje skaitėme rankų ženklus grindinyje, domėjomės miesto maketu akliesiems, džiaugėmės fontano čiurlenimu. Atėję prie Telšių Šv. Antano Paduviečio katedros gėrėjomės jos reljefinėmis durimis. Po to nusileidome į tyla apgaubtą kriptą.

Atėję prie skulptūros „Džiugo sūris“, vaikai sužinojo, kad Telšiuose gaminamas legendinis unikalaus skonio sūris „Džiugas“, garsinantis Žemaitiją ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje. Kaip tik jam ir skirta skulptūra, kurioje įsitaisęs auksinis peliukas. Mažuoju piršteliu patrynus jo nosytę, galima tikėtis tikro stebuklo. Sustoję prie skulptūros „Septynios miesto kalvos“, žavėjomės vakarėjančiu miesto ir Masčio ežero peizažu.

Maloniai nuvargę, daug pamatę ir sužinoję, džiaugiamės, kad gyvename gražiame pasaulio kampelyje.

Telšių lopšelio-darželio „Berželis“ priešmokyklinio ugdymo pedagogė Regina Klemovienė

PALIKTI KOMENTARĄ

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.