KTU EVF Marketingo studijų programos studentai nuskynė Europos regiono laimėtojų laurus pasauliniame skaitmeninės rinkodaros akademiniame iššūkyje GOMAC 2021 („Global Online Marketing Academic Challenge“). Kitos komandos kampanija – tarp finalininkų, reitinguojama trečioje vietoje Europoje. Dar trys komandos – tarp konkurso pusfinalininkų.
Konkurse šiais metais dalyvavo 101 studentų komanda, jose net 402 studentai iš įvairių pasaulio šalių: Australijos, Belgijos, Graikijos, Indijos, Italijos, Jungtinių Amerikos Valstijų, Kanados, Pietų Korėjos, Portugalijos, Prancūzijos ir Vokietijos. Konkurso rezultatus vertino 40 teisėjų, o laimėtojus rinko 17 teisėjų iš viso pasaulio.
Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto dėstytojų Elenos Vitkauskaitės, Eglės Vaičiukynaitės ir Indrės Petrikės kuruojama marketingo studijų programos ketvirtakursių komanda – Laurynas Miknevičius, Valentinas Mosteikis, Lukas Lukauskas, Klaudija Paterebaitė ir Mantas Šulskis – už suplanuotą bei įgyvendintą skaitmeninės rinkodaros kampaniją, apimančią „Google Ads“ reklamą ir marketingo veiksmus socialinėje žiniasklaidoje gyvūnų prekių e. parduotuvei KIKA.lt, buvo pripažinta Europos regiono laimėtoja.
Tikėjo pergale
„KTU komanda, su kuria teko dirbti, yra labai stipri, todėl nuo pat pirmų bendradarbiavimo dienų tikėjome, kad jie yra verti prizinės vietos. Per visą kartu dirbtą laikotarpį matėme, kad komanda yra ryžtinga, turi užsibrėžusi sau aiškų tikslą ir aktyviai jo siekia. Jų inovatyvios idėjos, srities išmanymas ir veržlumas atnešė jiems sėkmę. Dėl to mes labai džiaugiamės ir didžiuojamės galėję prisidėti!“ – teigia KIKA atstovė Karolina Tuminauskaitė.
Mortos Rodalevičiūtės, Audros Dobilaitės, Neringos Sadovnikaitės, Kamilės Šliažaitės ir Andriaus Tamašausko komandos suplanuotos bei įgyvendintos skaitmeninės rinkodaros kampanijos savitarnos krautuvėlių tinklui „12eat“ rezultatai pelnė finalininkų ir trečią vietą tarp Europos regiono komandų bendrame konkurso reitinge.
„12eat“ vadovas Donatas Trasevskis džiaugiasi, kad su jų įmone dirbusi komanda pasiekė tokių aukštų rezultatų konkurse
„Nuo pat projekto starto jautėsi komandos narių profesionalumas ir noras pasiekti kuo geriausią rezultatą. Rezultatas atsispindi ne tik pasiekimais konkurso turnyrinėje lentelėje, mūsų įmonė gavo konkrečią naudą, t. y. padidėjęs lankytojų srautas puslapyje ir išaugęs užklausų skaičius dėl mūsų teikiamų paslaugų“, – sako jis.
Suteikia praktinius įgūdžius studentams ir naudą verslui
Marketingo virtualioje aplinkoje ir Socialinės žiniasklaidos marketinge modulių studentai, dalyvaujantys skaitmeninės rinkodaros konkurse, turi galimybę ne tik pasisemti žinių, paremtų moksliniais tyrimais bei pasaulio skaitmeninės rinkodaros kompanijų įžvalgomis, bet ir jas pritaikyti dirbant su realiais klientais, įgyvendinant jų paieškos reklamos per „Google Ads“ bei socialinės žiniasklaidos marketingo („Facebook“, „LinkedIn“ ar „Instagram“) kampanijas.
Finalininkų komandos kapitonė Morta Rodalevičiūtė teigia, kad jai šis konkursas, padėjo geriau suprasti skaitmeninio marketingo esmę ir suteikė realių praktinių įgūdžių, o šie pravertė ir darbinėje veikloje.
Jai antrina ir komandos narė A. Dobilaitė. Merginos teigimu, teko ne tik susipažinti su įvairiais skaitmeninio marketingo įrankiais, kurie padeda vykdyti sėkmingas kampanijas, bet ir juos išbandyti.
„Nors pradžioje viskas gąsdino ir atrodė sudėtinga, vėliau tapo paprasta ir smagu. Didžiausia nauda, kurią gavau iš šio konkurso, yra tai, jog tiksliai žinau, ką noriu veikti ateityje, noriu sieti savo karjerą su skaitmeniniu marketingu“, – sako ji.
Laimėtojų komandos kapitonas Lukas Lukauskas tvirtina, kad norint suprasti, kaip veikia „Google“ ir kokie optimizacijos sprendimai turi būti priimti, teko įgyti „Google“ paieškos reklamos sertifikatą. Jis tiki, kad tai padės ateityje greičiau susigaudyti darbe pasitaikančiose situacijose ir priimti teisingus sprendimus.
Atnešė naujų idėjų
Konkurso laimėtojai ragina studentus dalyvauti tarptautiniuose konkursuose, kurių metu ne tik įgyjama profesinių kompetencijų, bet ir formuojasi asmeninės savybės, reikalingos dirbti komandoje. Tai gali tapti ir karjeros kelio pradžia.
KIKA atstovė K. Tuminauskaitė pažymi, kad su aukštosiomis mokyklomis bendradarbiauja dažnai, tačiau šis projektas buvo nauja ir įdomi patirtis.
„Studentai atnešė į mūsų įmonę naujų idėjų, jaunatvišką požiūrį, veržlumo ir energijos. Toks bendradarbiavimas tikrai yra naudingas tiek studentams, tiek mums. Su jaunaisiais kolegomis mes galėjome pasidalinti žiniomis, sukauptomis per ilgus metus dirbant su realiais klientais ir siekiant realių rezultatų, net ir finansinių“, – tvirtina ji.
Pasak jos, studentai pateikė puikių idėjų: kokių produktų trūksta įmonės auditorijai, kaip keičiasi jos pomėgiai, tikslai, o jų atlikta konkurentų bei tikslinės auditorijos analizė bendrovei praverčia iki šiol.
„Kurdami naujas socialinių medijų kampanijas atsižvelgiame į studentų pastebėjimus bei atrastas neišnaudotas nišas. SSGG analizė mums labai praverčia, kai kuriame konceptus naujiems produktams ar ieškome, ko gali trūkti mūsų esamiems bei potencialiems klientams. Tokio tipo bendradarbiavimas atneša daug naudos, o tai motyvuoja įsitraukti ir galvoti apie naujus projektus“, – tvirtina K. Tuminauskaitė.
„12eat“ vadovas taip pat įžvelgia akivaizdžią naudą dalyvauti tokioje iniciatyvoje. Pasak jo, su „Google“ reklamomis įmonė sukūrė pagrindą, nuo kurio toliau dirbs su reklamos kampanijomis. „Komandos sukurtomis kampanijomis naudojamės ir toliau, taip pat išplėtėme jų vykdymą ir kitose šalyse, kuriose „12eat“ vykdo veiklą. Tikrai rekomenduočiau smulkiajam verslui išbandyti šį konkursą, padedantį augti įmonei“, – sako K. Trasevskis.
Pergalė – kryptingų pastangų rezultatas
KTU lektorė E. Vitkauskaitė pažymi, kad šiemet visos septynios konkurse dalyvavusios KTU EVF studentų komandos nuo pirmų paskaitų kryptingai dirbo su verslo ir pelno nesiekiančiomis organizacijomis kurdamos joms skaitmeninės rinkodaros kampanijas. Anot jos, dėstytojų daugiametė patirtis dalyvaujant skaitmeninės rinkodaros konkursuose šiemet itin pravertė dirbant su tokiais motyvuotais, smalsiais ir aukštų rezultatų siekiančiais studentais.
„Prieš prasidedant kampanijai, KIKA atstovai iškėlė labai ambicingus tikslus, juos mes turėjome pasiekti su palyginti mažu biudžetu. Tačiau nenorėjome nuvilti įmonės atstovų ir skyrėme ne vieną dieną rinkti informacijai iš įvairių šaltinių. Konsultuodavomės su dėstytojomis, reklamos agentūrų atstovais ir ieškodavome aktualios informacijos internete. Kryptingai siekėme tapti konkurso nugalėtojais. Tikėjome, kad mūsų pastangos bus įvertintos. Sužinojus, kad tapome Europos regiono nugalėtojais, apėmė didžiulė euforija“, – sako laimėtojų komandos narys Valentinas Mosteikis.
Dėsto ir praktikai
Pasak E. Vitkauskaitės, KTU socialinės žiniasklaidos marketingo paskaitose nemažas dėmesys skiriamas ne tik naujausioms tarpdisciplininėms žinioms, duomenų analitikai, dirbama ir su inovatyviais skaitmeniniais analitikos, elgsenos ir žvilgsnio sekimo dirbtinio intelekto sprendimais.
„Mūsų dėstytojų komandą papildo duomenų mokslininkas-praktikas, išmaniosios reklamos agentūros „Idea Prima“ atstovas, KTU alumnas dr. Marius Vileiniškis ir skaitmeninės rinkodaros strategas Elvinas Jakimovas. Tai leidžia užtikrinti visapusišką šiuolaikinės agentūros darbo patirtį studentui. Smagu, kad studentai ne tik domėjosi naujovėmis, bet ir greitai jas pritaikė savo vystomose kampanijose“, – pasakoja lektorė E. Vaičiukynaitė.
KTU EVF studentai skaitmeninio marketingo konkursuose dalyvauja jau nuo 2009 metų (anksčiau dalyvaudavo konkurse „Google Online Marketing Challenge“ – GOMC, vykusiame iki 2017). Per tą laiką jau 8 komandos pripažintos geriausiomis: keturios geriausiomis pasaulyje, trys geriausiomis Europos regione, o dar viena komanda pelnė ypatingą paminėjimą už išskirtinai puikią duomenų analizę.