Iš grožio ir laisvalaikio paslaugų vartotojai paprastai tikisi teigiamų emocijų, malonių pokyčių ir geresnės savijautos. Kad kirpyklų, kosmetologijos, grožio salonų teikiamos paslaugos iš tiesų džiugintų, jos visų pirma turi būti saugios, nekelti pavojaus visuomenės sveikatai. Vilniaus visuomenės sveikatos centras šias paslaugas teikiančiose įmonėse kasmet atlieka valstybinę visuomenė sveikatos saugos kontrolę, aktyviai konsultuoja paslaugų teikėjus visuomenės sveikatos saugos klausimais. Visgi patikrinimai rodo, kad pažeidimų daugelyje šių objektų pasitaiko.
Pavojingų pažeidimų sumažėjo
Dažniausiai vartotojai skundžiasi dėl paslaugų kokybės (netinkamai nukirpo, nudažė plaukus), nešvaros paslaugų teikimo vietoje, nešvarių, darbui neparuoštų instrumentų, asmens higienos nesilaikymo, pakartotinai naudojamų vienkartinių įrankių, užtiesalų.
Vilniaus visuomenės sveikatos centro specialistai pastebėjo, kad pažeidimų nustatoma kur kas daugiau operatyviosios kontrolės metu (t.y. gavus vartotojo skundą ar pranešimą iš kitų įstaigų). Tikrinant pagal iš anksto nustatytą planą, kai apie patikrinimą paslaugos teikėjas perspėjamas iš anksto, 2012 m. tik 21 proc. patikrinimų metu nustatyti pažeidimai, tuo tarpu tikrinat neįspėjus (operatyviai), pažeidimų žymiai daugiau – 87 proc. patikrinimų metu nustatyti pažeidimai.
Tokie rezultatai rodo, kad šių paslaugų teikėjai nepakankamai įvertina higienos reikalavimų svarbą visuomenės sveikatai. Todėl Vilniaus visuomenės sveikatos centro specialistai ateityje stengsis daugiau dėmesio skirti verslo subjektų konsultavimui, informacijos teikimui ir taip užkirsti kelią galimoms grėsmėms visuomenės sveikatai.