Pradinis / KARJERA / Kauno startuolių ekosistemą stiprins Silicio slėnyje sėkmės sulaukęs lietuvis

Kauno startuolių ekosistemą stiprins Silicio slėnyje sėkmės sulaukęs lietuvis

Viename sėkmingiausių Lietuvos mobiliųjų programėlių startuolių „GetJar“ ir „Google“ milžinės autonominių automobilių kompanijoje „Waymo“ dirbęs ir su Silicio slėnio kūrėjais susipažinęs lietuvis padės vystyti verslą Kauno startuoliams. Romanas Zontovičius tapo Kauno mokslo ir technologijų parko (Kauno MTP) Inovacijų ir plėtros departamento vadovu. Inovacijų ekspertas padės startuoliams pasiekti pasaulines rinkas bei tarptautinius verslo akceleratorius.  

Romanas Zontovičius

Startuolių potencialas – galimybė laužyti normas

Kaunietis įsitikinęs, kad kiekvienas regionas turi savo privalumų, todėl nebijodami būti originalūs startuoliai suranda savo kelią į sėkmę. Tai, kad lietuvių idėjos yra konkurencingos, įrodo faktas, jog bene garsiausioje pasaulyje akceleravimo programoje „Y Combinator“ jau turime pirmąjį lietuvišką startuolį „Turing College“.   

„Didžiausias startuolių privalumas yra tai, kad juose sprendimų priėmimas vyksta labai greitai, leidžiama laužyti nusistovėjusias normas ir tai sudaro sąlygas aplenkti industrijos „milžinus“. Iš Silicio slėnio startuolių ypač galėtume pasimokyti drąsos. Juk Silicio slėnis turbūt yra vienintelė vieta, kur nesistengiama nieko kopijuoti“, – sako R. Zontovičius.    

Prie Kauno mokslo ir technologijų parko komandos prisijungęs 10 metų įvairiose Silicio slėnio IT kompanijose dirbęs R. Zontovičius padėjo tiek vos užgimstantiems startuoliams, tiek didelėms korporacijoms praplėsti savo auditoriją mobiliųjų programėlių rinkoje. „Dabar sunku tuo patikėti, bet pačioje pradžioje „Google“, „Android“ platformos kūrėjai, pasirinko būtent „GetJar“ parduotuvę savo programėlėms platinti. Mano žiniomis, buvome vienintelė platforma pasaulyje, iš kurios legaliai buvo galima parsisiųsti „Google Maps“ ir „Google Search“ programėles, neįtraukiant, žinoma, pačios „Google“ parduotuvės“, – prisimena R. Zontovičius.    

Lietuvių startuolis ne tik platino šios technologijų milžinės programėles, bet ir pritraukė „Facebook“, „Amazon“, „eBay“, „Skype“, „Opera Browser“, „Angry Birds“ programų kūrėjų reklamą. Kauno MTP Inovacijų ir plėtros departamento vadovas įsitikinęs, kad nuolatinis bendravimas su šiomis gigantėmis suteikė neįkainojamos patirties, o ji praverčia iki šiol: „Manau, svarbiausia pamoka būtų nebijoti pasakyti „nežinau, pabandykime štai taip“, o pabandžius padaryti išvadas ir pabandyti dar kitaip. Ateitis nėra sukuriama popieriuje, dažnai tiesiog reikia pasiraitoti rankoves ir patikrinti, kas veikia, o kas ne“, – teigia R. Zontovičius. 

Dirbtinis intelektas mokosi spręsti saugesnės ateities klausimus

Inovacijų ekspertas įsitikinęs, jog dirbtinio intelekto algoritmų kūrėjai siekia pasaulį paversti dar draugiškesne ir tvaresne aplinka. Iš startuolių projektų gimę autonominiai automobiliai – puikūs „mokiniai“, netolimoje ateityje algoritmams užleisiantys vairuotojo vaidmenį. R. Zontovičius, dirbęs vyriausiuoju saugos instruktoriumi, mokė „Google“ korporacijai priklausančios kompanijos saugos vairuotojus San Fransisko gatvėse valdyti būtent tokias, autonomines, transporto priemones. Saugos vairuotojai kelionių metu prižiūrėdavo šiuos automobilius ir realiuoju laiku realiose eismo situacijoje rinko duomenis programinei įrangai tobulinti.   

„Kalifornijos valstijoje per 60 kompanijų turi leidimus testuoti tokias transporto priemones. Visa tai prisideda prie vadinamojo 5 lygio autonominių automobilių kūrimo – tokių, kurie perimtų ir pakeistų vairuotojus žmones. Juk 2–3 lygio autonominio valdymo transporto priemones galima įsigyti ir šiandien, automobiliai jau reaguoja į priešais esančias kliūtis, mokas parkuotis patys ir seka kelio ženklus“, – sako R. Zontovičius.    

Svarstant, ar algoritmai pasirengę priimti sudėtingus moralinius ir etinius klausimus, ekspertas pabrėžia, kad autonominiams automobiliams šiuo metu rūpi pėsčiųjų ūgis ir pagal tai parenkamos judėjimo strategijos. Aplinką stebintys davikliai, vaizdo kameros sieja žemo ūgio žmones su vaikais – mažiau nuspėjamais ir didesnio saugumo reikalaujančiais eismo dalyviais. Programuotojai siekia sukurti tokią veiksmų logikos grandinę, kuri maksimaliai užtikrintų saugumą visiems eismo dalyviams: pėstiesiems, keleiviams, aplinkai. 

PALIKTI KOMENTARĄ

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top