Įveikusi būrį konkurenčių iš kitų šalių, 21 metų lietuvė Karina Bishop laimėjo „EY NextGen Women 2024“ konkursą Vidurio, Rytų, Pietų Europos ir Centrinės Azijos (CESA) regione. Prestižinis konkursas suburia talentingas merginas ir moteris, nusprendusias atskleisti savo potencialą įmonių strategijos ir sandorių srityje, kurioje iki šiol stipriai dominuoja vyrai.
Jungtinių Tautų lyčių lygybės ir moterų įgalinimo padalinio „UN Women“ duomenimis, moterys užima 32 proc. vadovaujamų pozicijų įmonėse Europoje. Taigi vyrų vadovų pozicijose yra dvigubai daugiau.
Nuo mažų dienų įvairiomis sritimis besidominti, o galiausiai į verslo administravimo ir vadybos studijas nėrusi K. Bishop mokosi Jungtinėje Karalystėje, Jorko universitete. Ji įsitikinusi, kad finansų pasaulyje turėtų ištirpti atskirtis tarp vyrų ir moterų, nes talentas, noras mokytis ir kompetencija neturi lyties.
Mergina džiaugiasi, kad konkursas suteikė jai neįkainojamos patirties ir atvers naujų galimybių ateityje siekiant karjeros tarptautinėse įmonėse. „Dalyvavimas ir pergalė „EY NextGen Women“ konkurse man – didžiulis asmeninis pasiekimas. Užduotys buvo netikėtos, reikėjo ir kritinio mąstymo, ir kūrybiškumo, rengiant sudėtingus įmonių finansų sprendimus konkrečiai įmonei. Šis konkursas parodė man, kad sugebu efektyviai bendradarbiauti ir kurti vertę įtemptomis sąlygomis – mano planas ir pasiūlymai buvo įvertinti kaip nuoseklūs ir gerai apgalvoti sprendimai. Konkurso komisijos atsiliepimai sustiprino mano pasitikėjimą savimi“, – po konkurso dalijosi K. Bishop.
Tarptautinę pergalę nuskynusi lietuvė savo žinias gilina ir įgūdžius tobulina atlikdama praktiką „EY Lietuva“ Strategijos ir sandorių departamente, Vilniuje.
Departamento vyriausioji vadybininkė Indrė Lisauskaitė įsitikinusi: „Karinos pergalė – įkvepiantis pavyzdys, kokių išskirtinių talentų turime savo šalyje, ir yra galinga motyvacija jaunoms moterims siekti karjeros strategijos ir sandorių srityje. EY esame įsipareigoję ugdyti, remti ir įgalinti naujos kartos moterų talentus, o šis pasiekimas įrodo mūsų pastangų svarbą.“
JAV atliktas tyrimas rodo, per didžiausius įmonių įsigijimus ir susijungimus moterims teko vos 10,1 proc. atvejų, kai jos buvo pagrindinės patarėjos pirkėjams, 12,43 proc. atvejų – kai atstovavo pardavėjams. Iš viso moterys kaip pagrindiniai patarėjai buvo mažiau negu 5 proc. sandorių, kai iš viso per septynerius metus buvo nagrinėta 700 atvejų.
Finalui besirengianti K. Bishop pastebi, kad pasaulinė iniciatyva „EY NextGen Women“ atlieka reikšmingą vaidmenį skatinant talentingas jaunas moteris atrasti savo potencialą ir siekti karjeros įmonių valdymo srityje. „Konkurso rezultatai rodo, kad moterys yra daugiau nei pajėgios spręsti sudėtingas užduotis ir puikiai tvarkosi užimdamos vadovaujamas pareigas ir kurdamos ilgalaikę vertę“, – dalijasi K. Bishop.
Pasaulinis „EY NextGen Women 2024“ konkurso finalas vyks lapkričio mėnesį Ispanijoje, Madride. Trijų dienų renginyje dėl laimėtojos titulo varžysis kelios dešimtys finalininkių. Laimėtojos laukia prizas ir mentorystės programa.