Pradinis / Lietuviai svetur / Pasaulyje įvertinto unikalaus projekto kūrėjai Klimavičiai: „Norime prisidėti prie gyvūnų gerovės ir švaresnės aplinkos“

Pasaulyje įvertinto unikalaus projekto kūrėjai Klimavičiai: „Norime prisidėti prie gyvūnų gerovės ir švaresnės aplinkos“

Karolina ir Andrius Klimavičiai įsitikinę, kad verslas turi nešti visuomenei svarbią žinutę. Galbūt todėl juodu taip užsispyrusiai tikėjo savo vizija, kurią daug kas išgirdę sakydavo „neįmanoma“. Jie su komanda ne tik sėkmingai įgyvendino novatorišką, lazerių technologija paremtą projektą „Circus on Water“ („Cirkas ant vandens“), skatinantį susimąstyti apie gyvūnų gerovę ir švarios aplinkos puoselėjimą, pelnė Kanarų salų gyventojų palankumą, bet ir sulaukė pasaulinio pripažinimo. Iniciatyvos „The Bea World“ („Geriausias pasaulyje renginys“) sumanytojai jų sukurtą ir puikiai pristatytą produktą nominavo kaip vieną iš geriausių pasaulyje ne pelno siekiančių renginių. Lietuvių įmonė „Water Laser Show“ atsidūrė tarp tokių pasaulinio garso ženklų kaip „Philips“, „Coca-Cola“, „Samsung“ ir kt. Tačiau apie viską – nuo pradžių.

Klimavičių šeima. Asmeninio archyvo nuotr.

Vietoj tradicinio cirko ir fejerverkų

Andrius ir Karolina Klimavičiai jau dešimt metų vysto vandens ekranų gamybos verslą. Prieš kelerius metus, lankantis Izraelyje, jiems gimė idėja panaudoti savo turimas žinias ir verslo patirtį kuriant išskirtinę pramogą – cirką ant vandens. Jie įžvelgė ne tik komercinę šios pramogos sėkmę, bet ir socialinę prasmę. „Mes nepalaikome tradicinio cirko, nes manome, kad gyvi cirko pasirodymai neatsiejami nuo gyvūnų kankinimo. Jameso Madisono universiteto atliktas tyrimas parodė, kad cirko pramonė iš tiesų kenkia gyvūnų gerovei: nors egzistuoja tam tikros priemonės jų gerovei užtikrinti, dažnai jos nėra taikomos.  Kitas svarbus atliktas tyrimas atskleidė, kad fejerverkų į aplinką išskiriamos kietosios dalelės kenkia žmogaus sveikatai ir daro neigiamą poveikį aplinkai, ypač gausiai apgyvendintose vietovėse. Mes pramogų tikslais siūlydami naudoti 3D technologijas, hologramas, lazerius norime prisidėti prie abiejų problemų sprendimo“, – kalba K. Klimavičienė.

Įveiktos kliūtys

Cirko ant vandens idėją paversti tikrove nebuvo lengva – pora susidūrė su įvairiomis techninėmis kliūtimis. „Sužinojome, kad tokiems pasirodymams rengti būtinas gėlas vanduo, sūrus vanduo netinkamas, kad vėjas ir smėlis – blogos sąlygos tokiems šou. Tačiau tikėjome, kad galime tai išspręsti pasitelkdami technologijas ir naujoves. Supratome, kad mums reikia vandens talpyklos-mašinos, kurioje tilptų tiek vandens, kad atlaikytų 6 arba 12 minučių šou. Ir čia susidūrėme su problema – apsilankėme devyniose įvairių šalių gamyklose, bet neradome, kas galėtų tokią pagaminti. Vokiečiai, graikai ir anglai teigė, kad tokia mašina neįmanoma, bet mes nepasidavėme. Galiausiai patys išradome naujo tipo vandens mašiną“, – apie įveiktus iššūkius pasakoja K. Klimavičienė.

Cirko ant vandens viziją šeima užsimojo skleisti ne tik Lietuvoje – norėjo, kad tai patirtų ir pasaulis. Dėl šio sumanymo ryžosi palikti savo šalį ir ieškoti palankios vietos verslo idėjai įgyvendinti svetur. Taip atsidūrė Kanarų salose. „Ištyrę rinką supratome, kad ispanai per metus rengia bene daugiausia švenčių. Be to, bene kiekvieną jų atidaro ir uždaro su fejerverkais. Taip pat pastebėjome, kad jie labai myli gyvūnus. Kadangi toks projektas neturi alternatyvų rinkoje ir padeda spręsti dvi aktualias problemas – mažinti įprasto cirko rinką, gyvūnų išnaudojimą bei kankinimą ir aplinką teršiančių fejerverkų naudojimą, – tikėjome, kad mūsų idėja sulauks žmonių palaikymo“, – sako pašnekovė.

Karolina pripažįsta – palikti namus, verslą, artimuosius vien tam, kad sukurtų idealias sąlygas sumanytam projektui įgyvendinti, nebuvo lengva. Vaikams tai reiškė mokytis dvi naujas kalbas, vyrui, kuris mėgsta susiplanuoti kelerius metus į priekį, – daugybę pokyčių per kelis mėnesius. Vėliau teko ilgai ir kantriai minti Kanarų salų savivaldybės ir salos viešbučių slenkstį, nes komunikacija internetu ir telefonu čia vyksta vangiai. Netrukus šeimai paaiškėjo, kad Kanarų gyventojai yra gana dideli nacionalistai, teikiantys prioritetą saviems, o anglų kalbą vartoja retas. Tai irgi apsunkino situaciją.

Vis dėlto pasitelkus atkaklumą ir nenuginčijamus argumentus Klimavičiams pavyko įtikinti kai kurias savivaldybes, verslininkus vandens šou pranašumais ir 2019 metais jie gavo pirmuosius užsakymus. Sulaukus palankių atsiliepimų, teigiamų žiūrovų reakcijų, lietuvių verslo idėjai skintis kelią tapo lengviau. Pasak Karolinos, jų projektą palaikė ir Kanarų salų žaliųjų organizacija „Canary Green“, nes po įprastų švenčių su fejerverkais paplūdimiai būdavo nusėti šiukšlių, o šis renginys neteršia aplinkos. Pašnekovės skaičiavimais, nuo 2019 metų birželio saloje buvo surengtas 131 vandens cirko pasirodymas viešose vietose, viešbučių ar kitose erdvėse.

„Fejerverkai buvo neatsiejama vietinių švenčių dalis, nebuvo lengva įtikinti žmones jų atsisakyti, bet žingsnis po žingsnio mums pavyko pasiekti neblogų rezultatų. Turimais duomenimis, savivaldybės ir viešbučiai atsisakė 25–45 proc. planuojamų fejerverkų. Mes parodėme būdą, kaip sumažinti paplūdimių užterštumą Kanarų salose mažinant fejerverkų naudojimą. 10 mūsų klientų pasitenkinimo rodikliai buvo 9,6. Su „Canary Green“ organizacijos, kuri garsiai skleidė apie mus žinią, pagalba mūsų populiarumas išaugo. Per apklausas 89 % respondentų įvertino mūsų pasirodymą daug geriau, nei tikėtasi“, – pasakoja K. Klimavičienė.

Lazerių technologija paremtas pasirodymas

„Cirkas ant vandens“ – tai įspūdingas lazerių technologija paremtas pasirodymas, kuris atliekamas ant 30 metrų pločio ir 12 metrų aukščio vandens sienos. Pasirodymo metu prieš žiūrovų akis atgyja ypač realistiškai atrodantys gyvūnai. Taip pat pasirodymo metu girdimi tikri gyvūnų skleidžiami garsai ir matomi natūralūs gyvūnų judesiai. Technologijos leidžia saugiai ir interaktyviai perteikti tai, ko neatskleis cirko arenoje pasirodymą atliekantys gyvūnai.

Kalbant apie kitus „Water Laser Show“ pasirodymus, projektavimo galimybės leidžia pasirodymą atlikti daugiau nei 10 metrų aukščio ir 100 metrų pločio erdvėje. Turint tokius matmenis ir profesionaliai pritaikant technologijas, galima sukurti žadą atimantį šou, kuris kiekvieną renginio dalyvį sužavėtų ir bent trumpam laikui perkeltų į stebuklingą bei paslaptingą 3D vandens ekranų kuriamą pasaulį.

Kuria naujus projektus

Klimavičiai neapsiriboja vien vandens šou pasirodymais. Jie kurį laiką tobulino savo naują elektrą generuojančių dviračių projektą, skirtą eglučių įžiebimo šventėms (minant dviračius įsižiebia sienelė ir ant jos pasirodo įvairūs vaizdai). Deja, COVID-19 pandemija pakoregavo renginių organizatorių planus ir lietuvių porai teko sustabdyti savo veiklą Kanarų salose. Praėjusių metų pavasarį šeima sugrįžo į Lietuvą. Į 2021 metus jie žvelgia optimistiškai ir tikisi, kad šiemet pavyks pratęsti pradėtus darbus, imtis naujų projektų.

Klimavičių šeima. Asmeninio archyvo nuotr.

Tarp geriausių pasaulyje

Prieš pat Kalėdas šeimą pasiekė itin džiugi žinia: 2020 m. „Circus on Water“ projektas buvo įvertintas pasauliniu mastu „The Bea World“ festivalyje Milane. Jis įtrauktas tarp šešių geriausių 2020 m. ne pelno siekiančių renginių. „Šiose prestižinėse varžybose dalyvavo 23 šalys ir matyti savo įmonės pavadinimą tarp tokių grandų kaip „Philips“, „Amway“, „Coca-Cola“, „Worten“, „Samsung“, „Budweiser“, „Channel Five“, „The Lego Group“, „Oriflame“ bei „Škoda“ yra nuostabu“, – džiaugiasi K. Klimavičienė. Anot jos, Lietuva šiame sąraše atsirado pirmą kartą.

PALIKTI KOMENTARĄ

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top