Aplinka SEO srityje keičiasi sparčiau nei bet kada anksčiau. Šiais, 2025 metais, dėl dirbtinio intelekto pažangos, besikeičiančios naudotojų elgsenos ir nuolatinių algoritmų atnaujinimų pastovus yra tik vienas dalykas – pokyčių gausa. Verslas, kuris nori išlikti konkurencingas ir augti, tampa labiau orientuotas į kokybišką SEO optimizaciją. Visos SEO paslaugos ir su tuo dirbantys specialistai turi būti keliais žingsniais priekyje ir ateities tendencijas numatyti jau dabar, kad galėtų užtikrinti savo veiksmų plano efektyvumą. Vienos iš SEO rinkos lyderių Lietuvoje marketrats.lt/ atstovai pristato 2025 m. SEO tendencijų apžvalgą ir kaip pasiruošti ateities algoritmams jau šiandien.
SEO optimizacija tampa vis labiau personalizuota kartu su AI
Tendencija. Šiais metais paieškos sistemos tik dar labiau įgalina pažangų dirbtinį intelektą, kad pateiktų hiperpersonalizuotus (angl. hyper-personalised) paieškos rezultatus. Google MUM (Multitask Unified Model) ir panašios technologijos analizuoja kontekstus, paieškos istoriją ir ketinimus realiuoju laiku, kad kurtų individualizuotą patirtį sulig kiekvienu paspaudimu.
Patikimi analitikai prognozuoja, kad iki 2025 m. pabaigos maždaug 80 % paieškų gali būti veikiamos arba joms daroma įtaka su dirbtinio intelekto valdomomis personalizavimo priemonėmis.
Kaip pasiruošti. Investuokite į struktūrizuotą, kokybišką, išsamų turinį, kad galėtumėte tikėtis patekti į AI santraukas bei gautumėte geresnį reitingą pagal Google E-E-A-T gaires. Taip pat rekomenduojama įjungti dinaminį turinio atvaizdavimą, kad pritaikytumėte puslapio elementus (pvz., CTA, produktų rekomendacijas) pagal naudotojų elgseną.
SEO paslaugos privalo kreipti dėmesį į lokalizuotas paieškas bei užklausas balsu
Situacija. Dvi tendencijos, kurios ir toliau vis labiau plinta ir į kurias privalo atsigręžti bet kuri SEO strategija ar SEO reklama, – paieškų balsu ir lokalių paieškų populiarėjimas.
Paieškos balsu ypač aktualios tiems, kurie turi anglakalbę ar kitą plačiai balso asistentams palaikomų kalbų auditoriją (pvz., vokiečių, ispanų, prancūzų ir t. t.). Ši technologija po truputėlį ateina ir į Lietuvą, todėl pasiruošus dabar ateityje galima pasiimti didelę grąžą.
Kartu su šia paieškų rūšimi koja kojon žengia ir paieškos lokaliai. Labai didelė dalis žmonių, kurie ieško paslaugų teikėjų, tikisi juos rasti savo mieste ar net mikrorajone. Jeigu rezultatas atitinka jų lūkesčius, nemažas jų procentas apsilankys fizinėje vietoje.
Kaip pasiruošti. Optimizuokite vietines „netoli manęs“ paieškas, nes 46 % balso naudotojų ieško vietinių įmonių. Taip pat pasirūpinkite, kad SEO optimizacija būtų išbaigta ties GMB profiliu.
Pats laikas įvaldyti besiplečiančių E-E-A-T gairių detales
Situacija. Patirtis, ekspertiškumas, autoritetingumas ir patikimumas (E-E-A-T) yra pagrindinės gairės, kuriomis remiantis Google vertina turinio kokybę. Ilgą laiką jos buvo taikomos tik konkrečioms temoms, bet kuo toliau, tuo labiau matome, kad jos pritaikomos ir kitose nišose. Tokiose verslo srityse kaip mada, pramogos ir technologijos veikiantys domenai jau kurį laiką irgi turi įrodinėti patikimumą. Didžioji dalis SEO paslaugų teikėjų pastebi, kad sėkminga SEO optimizacija ir reklama neįmanoma, jei neatsižvelgiama į E-E-A-T.
Kaip pasiruošti. Galite savo blog’o skiltyje įtraukti autorius ir publikuoti klientų atsiliepimus. Skelbkite pramonės ekspertų ataskaitas arba dalinkitės informacija iš patikimiausių šaltinių.
Vaizdo įrašų SEO ir toliau auga
Situacija. Toliau augant TikTok, YouTube Shorts ir Instagram Reels naudotojų skaičiui, pasikeitė turinio vartojimo įpročiai. Dabar Google ne tik gerai vertina, bet ir neretai pirmenybę teikia vaizdo įrašų turiniui. Tam tikri analitikai prognozuoja, kad 2025 m. per 80 % viso interneto srauto sudarys būtent vaizdo įrašai. SEO specialistai gali naudoti Google Search Console vaizdo įrašų indeksavimo ataskaitas, kad padėtų svetainėms padidinti matomumą paieškoje.
Kaip pasiruošti. Visada pridėkite vaizdo įrašų transkripcijas ir subtitrus. Į tinklaraščio įrašus įterpkite YouTube vaizdo įrašus ir kurkite neilgos trukmės vaizdo įrašų turinį, kad jis būtų rodomas paieškose.
Vadovaujantis šiais patarimais galima paruošti verslą artimiausioms SEO tendencijoms.
Partnerio turinys