Kartais girdime sakant, kad kur prasideda verslas, ten nutrūksta draugystė. Ši „taisyklė“ visiškai netinka seserims ir kartu geriausioms draugėms Anželikai Milevskai ir Olgai Belevičienei, kurios prieš kelerius metus drauge nėrė į mados verslą. Iš pradžių įkūrusios bendrą drabužių prekių ženklą, vėliau jos pasuko savais kūrybiniais keliais, tačiau iki šiol viena kitą beatodairiškai palaiko.
Seserys Anželika ir Olga visada buvo geriausios draugės – puikiai sutarė, puoselėjo šiltus santykius. Kur viena, ten norėdavosi būti ir kitai. Netgi studijas jos pasirinko tas pačias – transporto ir logistikos verslo. Vėliau abi daug metų dirbo toje pačioje darbovietėje logistikos srityje. Nors savo darbą mėgo ir jautėsi jame gerai, vidinis balsas kuždėjo, kad jų pašaukimas visai kitur. Moterų širdys šaukėsi kūrybos, o mintis užvaldė kadaise gimusi svajonė kurti drauge.
2015-aisiais, abi būdamos antrojo vaiko priežiūros atostogose, suprato, kad dabar – geriausias laikas įgyvendinti subrandintą svajonę, ir įkūrė drabužių prekių ženklą „Kevimax“. Kadangi iš pradžių siuvo vaikiškas kepurytes ir kitus mažiesiems skirtus drabužius, pavadinimą sukūrė sujungusios savo vaikų vardus (Kevinas ir Maksimas).
Nesitikėdamos, kad kūryba taip įtrauks, o verslo reikalai pareikalaus tiek daug laiko, iš pradžių moterys stengėsi derinti naująją veiklą ir tuometį darbą. Tačiau nevaržomai gimstant idėjoms, plečiantis asortimentui, daugėjant klientų, neilgai trukus nusprendė visas jėgas nukreipti į augantį prekių ženklą. Tuomet šalia vaikiškos aprangos atsirado ir ėmė sparčiai daugėti drabužių moterims. Suprasdamos, kad visko neaprėps, seserys pasiliko prie moteriškos aprangos kūrimo.
Dabar, prisimindamos verslo kelyje iškilusius sunkumus, nelengvą periodą, kai tekdavo dirbti iki vėlumos ir beveik be išeiginių, juodvi džiaugiasi niekada nepalūžusios. Jų stiprybė buvo ir tebėra viena kitos palaikymas, meilė ir pagarba viena kitai. „Po įtemptos darbo savaitės kartais reikėdavo vykti į įvairius renginius. Būdavo, jautiesi tokia pavargusi, kad net kalbėti negali, iš nuovargio akys pilnos ašarų. Skambini sesei, pasipasakoji, o ji sako: „Pailsėk, aš viena nuvažiuosiu“, – prisimena Olga.
Nors seserys yra labai artimos, tačiau kartu ir itin skirtingos. Anželika – energinga, siekianti savo tikslų, ryžtinga. Olga – kūrybinga romantikė, kuriai kyla daugybė beprotiškų idėjų. Todėl vieno prekių ženklo visoms savo idėjoms įgyvendinti moterims neužteko. Pasitarusios 2017-aisiais jos nusprendė kurti kiekviena sau, kad lengviau atskleistų savo potencialą. „Kevimax“ liko Anželikai, o Olga susikūrė naują prekių ženklą „Myliu juodai“, kurį po ilgo galvojimo tiesiog susapnavo. Jis puikiai tiko dėl kelių priežasčių: kolekcijose dominuoja juoda spalva, o kūrybos procesas yra be galo mėgstamas.
Nors seserų kūrybiniai keliai išsiskyrė, tačiau jos išliko vieningos. Sako, niekada nekonkuruojančios tarpusavyje. Atvirkščiai, labai padeda viena kitai. Kai iškyla klausimų, susijusių su verslu, konsultuojasi drauge, aptaria, analizuoja idėjas. Dažnai kartu renkasi audinius, dėlioja modelius, vyksta į komandiruotes. „Esame labai artimos, neišskiriamos. Kiekviena puikiai žinome kitos viziją, skonį, tad padedame apsispręsti. Jeigu reikia, drąsiai kritikuojame viena kitą, kad būtų išvengta klaidų“, – pasakoja Anželika.
Dažnai žmonės sako, jog šiame versle dviračio neišrasi, nes kūrėjų nestinga, o įvairių drabužių pasiūla didžiulė, visi modeliai jau seniai sukurti. Olga ir Anželika mano kitaip. „Fantazijai ribų nėra. Kol mąstai, kuri, kol užmiegi su mintimis apie naują suknelę, o atsibundi pasiryžęs sukurti beprotiškai smagų paltą, tol visada nustebinsi klientą“, – sako seserys. Todėl mintis apie kūrėjų ir kūrinių gausybę jų negąsdina, atvirkščiai – motyvuoja, neleidžia stovėti vietoje, neleidžia pritapti. Anot jų, tai geras spyris siekti tobulybės.
Siekdamos išskirtinumo, kūrėjos nebijo eksperimentuoti, jungti skirtingus audinius, detales. Naudoja plačią spalvų paletę – nuo subtilių iki pačių ryškiausių spalvų. Neapsieina ir be piešinių ant drabužių. Juos piešia Anželikos dukra Samanta, kuri studijuoja Dailės akademijoje.
Moterys pasakoja, kad kūrybinių idėjų dažnai kyla netikėtai, pavyzdžiui, važiuojant namo po sunkaus renginių savaitgalio arba ryte prie puodelio kavos. Idėja tampa piešiniu, eskizu, tada galvojama apie spalvas. Prieš išleidžiant naują gaminį į prekybą, pasiuvamas modelis, išbandoma, ar drabužis patogus, kokybiškas, tobulinama net smulkiausia detalė. Tik tada tas modelis atsiranda kolekcijoje. „Įgyvendinti kūrybines vizijas mums padeda nuostabios siuvėjos, kurias atradome po ilgų ir nelengvų paieškų. Dažnai jos mus supranta net iš pusės žodžio ar žvilgsnio. Esame joms labai dėkingos“, – pabrėžia Olga.
Kaip teigia kūrėjos, jų kurti drabužiai skirti norinčioms išsiskirti, pasipuošti, nustebinti, vertinančioms kokybę. Jų pranašumas – didelis asortimentas, kurio pagrindą sudaro modeliai, skirti moterims nuo 18 iki 99 metų, puikiai tinkantys bet kokiam figūros tipui. Dauguma drabužių gaminami nuo XS iki XXL, o paltai – net iki 4XL dydžio.
„Kevimax“ ir „Myliu juodai“ įkūrėjos džiaugiasi, kad jų gaminiai vertinami ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų: daugėja klientų iš Norvegijos, Jungtinės Karalystės, Švedijos, Latvijos, Rusijos, Baltarusijos. Jos neslepia turinčios ambicijų išplaukti į platesnius mados pasaulio vandenis, tačiau svarbiausias tikslas, anot jų, – stebinti savo klientus, nesustoti kurti, tobulėti, kad jų gaminiai išliktų kokybės ir išskirtinumo simboliu.
Daugiau kūrėjų darbų – „Facebook’o“ puslapiuose „Kevimax“ ir „Myliu juodai“.
„Lietuvės“ redakcija
Fotografė Akvilė Razauskienė