Pradinis / KARJERA / Bendravimas su moksleiviais įkvepia naujų verslo idėjų

Bendravimas su moksleiviais įkvepia naujų verslo idėjų

Šiuolaikinis verslas domisi ne tik dabartinių klientų poreikiais – norėdamos užsitikrinti spartų verslo tobulėjimą ir konkurencinį pranašumą įmonės vis dažniau domisi ir poreikiais tų žmonių, kurie klientais taps dar tik po 5 ar daugiau metų. Siekdamos gauti naujų verslo idėjų bendrovės vis dažniau domisi moksleivių gyvenimo būdu, nes jų poreikiai šiandien dažnai pasako, kokia rinka gali būti po kelerių metų. Apie tai pasakoja tarptautinio prekybos tinklo „Studio Moderna“ regiono vykdomoji direktorė Baltijos šalims Rita Janušauskaitė.

„Daug įmonių šalyje jau prieš ilgą laiką pradėjo sekti gyventojų poreikius ir siūlyti prekes ir paslaugas pagal tai, ko reikia klientams. Tačiau šiandien vis daugiau įmonių seka ir net būsimų klientų, tarp jų ir moksleivių, poreikius. Nors jauni žmonės dar neturi perkamosios galios ar šeimoje nepriima sprendimo pirkti, verslui vis tiek svarbu susipažinti su moksleivių gyvenimo būdo įpročiais, stiliaus suvokimu, kokybės vertinimu, socialinių tinklų ar reklamos poveikiu, nes taip galima nuspėti, kokie klientai bus po 5 ar daugiau metų, ir tinkamai pasiruošti pokyčiams“, – pasakojo Rita Janušauskaitė.

Geriausias būdas stebėti – bendrauti gyvai

Pasak R. Janušauskaitės, geriausia su būsimais klientais bendrauti tiesiogiai: „Tyrimai ne visada atskleidžia tikrą esamą situaciją, todėl daugiausia iš jaunų žmonių galime išmokti tiesiog su jais bendraudami. Aš pati dalyvauju profesinės savanorystės iniciatyvos „Kam to reikia?!“ renginiuose ir moksleiviams pasakoju apie savo darbą. Ir kartu pamatau, kas jiems svarbu“, – tęsė R. Janušauskaitė.

Ji taip pat sakė, jog, bendraujant su vaikais, galima pamatyti, kad moksleivių televizijos reklama taip nesudomina, kaip sudomina vyresniuosius gyventojus, jiems neaktualu brangesnės, investicinę vertę turinčios prekės. Vaikai tiesiog dar nežiūri taip strategiškai į ateitį, todėl jiems aktualesni pigesni esamuoju metu reikalingi sprendimai. Pasak R. Janušauskaitės, taip galima sužinoti ne tik tai, kokie bus būsimi pirkėjai, bet ir tai, kokie bus būsimi darbuotojai, nes vaikų vertybės ir įsitikinimai rodo, kaip po kelerių metų keisis ir darbo rinka.

Kviečia įmones bendrauti su moksleiviais

Apie įvairius darbo rinkos pokyčius bei moksleivių lūkesčius įmonės daugiau gali sužinoti šių metų balandžio 27−30 dienomis, kai profesinės savanorystės iniciatyvos „Kam to reikia?!“ atstovai kartu su programos „Lietuvos Junior Achievement“ atstovais rengia „Jaunojo kolegos savaitę“.

„Kam to reikia?!“ direktorė Živilė Drėgvaitė pasakoja, jog įmonės visoje Lietuvoje kviečiamos priimti moksleivius pas save į vidų, kad vaikai praleistų dieną su įvairių profesijų atstovais. Renginių ciklo tikslas yra padėti moksleiviams susipažinti su darbo rinka patiems, kad jie vėliau galėtų priimti apgalvotus karjeros sprendimus. O bendrovės dažnai nori susipažinti su vaikais, kad galėtų pristatyti savo įmonę bei veiklą ir kartu daugiau suprastų apie būsimuosius darbuotojus ir klientus“, – sakė Ž. Drėgvaitė.

„Kam to reikia?!“ yra iniciatyva, prie kurios prisijungę organizacijų atstovai visoje Lietuvoje padeda mokiniams sužinoti apie skirtingas profesijas bei karjeros galimybes.

Savo sričių profesionalai važiuoja į mokyklas pasakoti apie savo profesijas, priima mokinius į savo darbą vienai dienai „šešėliauti“ arba pasikviečia į ekskursiją įmonėje ar organizacijoje pamatyti, kuo gyvena ir ką veikia viena ar kita įmonė ar įstaiga. Prieš trejus metus šią programą inicijavo „Swedbank“ ir „Omnitel“, o šiandien prie jos prisijungusios daugiau nei 350 įmonių bei 860 mokyklų. Visi, kuriems rūpi vaikų pasirinkimai, gali prisijungti prie „Kam to reikia?!“.

„Lietuvos Junior Achievement“ yra ne pelno organizacija – jaunimo verslo ir ekonominio švietimo programų lyderė Lietuvoje. Nuo 1993 m. šalyje veikianti organizacija siekia ugdyti Lietuvos jaunimą laisvosios rinkos dvasia, mokyti suprasti verslą ir ekonomiką, puoselėti iniciatyvumą, verslumą ir lyderio savybes.

Organizatorių archyvo nuotr.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top