Pradinis / Renginiai, pramogos / Čiuožimo mėgėjams ir naujokams – specialistų patarimai

Čiuožimo mėgėjams ir naujokams – specialistų patarimai

Ilgai laukta žiema į Kauną sugrąžino žiemos pramogas. Kauniečiai turi galimybę mėgautis nemokamomis čiuožyklomis po atviru dangumi. Tačiau po ilgesnės pertraukos ir juolab pirmą kartą lipant ant ledo reikia žinoti keletą svarbių dalykų. Apie juos pasakoja čiuožimo specialistai.

„Mėgėjiškam čiuožimui nėra svarbi pačiūžų rūšis. Svarbiausia, kad čiurną gaubianti pačiūžos vieta būtų kieta. Daug kartų mačiau, kaip vaikai nusiperka bet kokias pačiūžas iš prekybos centrų, o po dviejų savaičių vaikščioja turėdami čiurnos uždegimą. Tai nutinka dėl nekokybiškos apsaugos“, – patirtimi dalijosi Lietuvos dailiojo čiuožimo vicečempionė ir trenerė Aida Rybalko.

Pasak žiemos sporto mokyklos „Baltų ainiai“ direktorės Laimos Krauzienės, pačiūžų priežiūra nereikalauja didelio dėmesio – tereikia tinkamai prižiūrėti jų ašmenis. Jei jos atšimpa, reikia pagaląsti pas specialistą. Kitu atveju sukibimas su ledu bus mažesnis, iškils rizika paslysti.

„Einant ant ledo derėtų apsirengti šiltai, kad nenušaltumėte nosių ir minkščiau griūtumėte. Tam tinka paprasti, per daug nevaržantys žieminiai rūbai, kepurės, pirštinės, riebus veido kremas. Taip pat reiktų pasirūpinti alkūnių ir kelių apsaugos priemonėmis, kad būtų išvengta nubrozdinimų ir sumušimų“, – pridėjo L. Krauzienė.

Direktorė siūlo atkreipti dėmesį į pavojingą čiuožimą draugų kompanijose. Pasak jos, čiuožti susikibus rankomis su kitais asmenimis yra itin pavojinga. Nelaimės atveju visi susikibę čiuožėjai grius kartu. Jeigu vienam čiuožti nedrąsu, L. Krauzienė siūlo puikią alternatyvą: „Rankose derėtų laikyti po kokį nors daiktą. Taip bus imituotas laikymosi už atramos efektas. Jausitės drąsiau, pagerės pusiausvyra, padidės savikontrolė ant ledo.“

Pasak A. Rybalko, čiuožiant svarbi tinkama laikysena. Reikia lengvai sulenkti kojas per kelius, išlaikyti kūno svorį priekyje, žiūrėti tiesiai, išskėsti rankas. Trenerės teigimu, nereikia žiūrėti žemyn į pačiūžas ar čiuožti atsilošus. Taip padidėja rizika rimtai susižaloti.

Kauno m. sav. inf.

PALIKTI KOMENTARĄ

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top