Pradinis / KARJERA / Galimybė įdarbinti mokykloje įgytas žinias: studentai kviečiami tapti korepetitoriais

Galimybė įdarbinti mokykloje įgytas žinias: studentai kviečiami tapti korepetitoriais

Ne paslaptis, jog korepetitorių paslaugų poreikis vis didėja dėl tendencingai kasmet prastėjančių mokinių pasiekimų bei įvertinimų. Lietuviškas startuolis bei Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) projekto „TechHub“ preakceleratoriaus dalyvis „Corepetitus“ šią problemą spręsti kviečia pasitelkiant neseniai mokyklą baigusius studentus, kurie šviežias žinias gali pritaikyti padėdami tobulėti norintiems moksleiviams.

Tadas Jonaitis

„Mokykla 12 metų ruošia mokinį darbui, suteikia jam didelį žinių bagažą. Tačiau įstojęs į universitetą jaunuolis brandos atestatą padeda į stalčių, o netrukus pamiršta ir įgytas žinias. Mes manome, kad jas galima įdarbinti perduodant kitiems. Studentai yra puikūs korepetitoriai – išmano visų 12 metų kursą, supranta, kaip jaunatviškai iškomunikuoti ir išdėstyti mokomąjį dalyką kitiems mokiniams. Tarp korepetitoriaus ir mokinio atsiranda natūralus, draugiškas ryšys“, – sako startuolio įkūrėjas Tadas Jonaitis.

Iššūkis sudominti studentus

Idėja sukurti tokį startuolį kilo Tadui ir Teresei Jonaičiams, be pagrindinio darbo, kelerius metus papildomai dirbant matematikos korepetitoriais. Siekdami plėsti komandą startuolio įkūrėjai 2019 m. prisijungti pakvietė kitus jaunus bei gabius studentus, kurie norėtų ir sugebėtų pasidalinti savo turimomis žiniomis. Šiuo metu komandą sudaro daugiau nei 100 korepetitorių, tačiau, pasak startuolio įkūrėjų, studentų korepetitorių poreikis tik auga, tad nuolat ieškoma būdų jų pritraukti.

Pasak T. Jonaičio, dažnas studentas net nepagalvoja, jog galėtų būti korepetitoriumi, toks darbas iki šiol nebuvo populiarus. Be to, netgi tie, kurie apie tokią galimybę yra mąstę, abejoja, nes mano, jog mokyti kitą reikalingos puikios mokymo kompetencijos, pedagoginis išsilavinimas arba bent jau patirtis būnant mokytoju. „Beveik visi korepetitoriai studentai būdami mokykloje padėdavo bendraklasiams, mokė brolius ar seseris. Korepetitoriavimas beveik niekuo nuo to nesiskiria  – svarbiausia atrasti ryšį su mokiniu – tapti tarsi vyresniu broliu, sese ar draugu, sukurti saugią atmosferą ir, aišku, išmanyti dėstomą dalyką“, – sako startuolio įkūrėjas.

Korepetitoriams, prisijungiantiems prie „Corepetitus“, dažniausiai nereikia ieškoti papildomos mokomosios medžiagos, publikuoti skelbimų ar parenginėti užduočių – platforma studentams, norintiems užsiimti korepetitorių veikla, suteikia mokymų, pavyzdinių pamokų galimybę, mokomąją medžiagą, suranda mokinius ir suorganizuoja susitikimų laiką. Studentai taip pat nuolat bendrauja su kitais korepetitoriais, dalijasi įžvalgomis ir žiniomis, o kilus problemų vieni kitiems padeda jas išspręsti.

Kitoks būdas sukurti ryšį su mokiniu

Pasak „Corepetitus“ įkūrėjo, pagrindinis korepetitoriaus studento pranašumas – nedidelis amžiaus skirtumas tarp mokinio ir mokytojo: „Priešingai nei mokytojai mokyklose, studentai bei mokiniai yra beveik bendraamžiai, juos dažnai skiria vos keleri metai, dėl to mokinys greičiau atranda bendrą kalbą su korepetitoriumi. Tai paskatina mokinį užsiėmimų metu drąsiau išreikšti mintis, daryti klaidas tam, kad mokykloje jų būtų mažiau. Be to, ką tik patys brandos egzaminus išlaikę studentai yra gerai susipažinę su dėstomu dalyku, mokytojų reikalavimais mokykloje, egzaminų turiniu.“

Vis dėlto dėl jaunų korepetitorių nuogąstavimų kartais turi mokinių tėvai: „Kartais tėvai išreiškia susirūpinimą, bet ne dėl to, kad korepetitoriai yra studentai, o dėl to, kad mano, jog bus tiesiog priskirtas bet koks studentas. Tačiau korepetitoriai yra kruopščiai atrenkami ir pereina net keletą atrankos etapų. Be to, prieš pirmąjį užsiėmimą jie gauna daugiau informacijos apie korepetitorių tam, kad vaikas galėtų su juo iš dalies susipažinti dar prieš susitikimą.“

Būtent nuodugnią atranką bei intensyvų mokymų procesą „Corepetitus“ apibūdina kaip savo didžiausią išskirtinumą iš kitų rinkoje esančių korepetitorių platformų: „Priešingai nei kitos korepetitorių platformos, mes galime užtikrinti mokytojų ir dėstomos medžiagos kokybę. Priimdami studentus vertiname jų akademinius pasiekimus, aktyvumą užklasinėse veiklose, įsitraukimą į skirtingas organizacijas, vedame darbo pokalbius, tikriname bendravimo įgūdžius. Perėję šį etapą korepetitoriai dalyvauja vidiniuose mokymuose, dalijamės pasitvirtinusia mokymo metodika, suteikiame jiems mokomąją medžiagą, kitas darbui reikalingas priemones.“

Žingsniai verslo pasaulyje

Startuolį vystyti padeda MITA „TechHub“ preakceleratoriaus mentoriai ir lektoriai, kurie, pasak platformos įkūrėjų, padeda į verslą pažvelgti naujomis akimis: „Individualios konsultacijos su specialistais leidžia pasigilinti ir užduoti sau klausimų. Tokia pagalba leidžia mums, kaip įmonei, sparčiau žingsniuoti pirmyn ir telkti dėmesį į tas sritis, kurios svariausiai gali prisidėti prie  plėtros. Dalyvavimas programoje taip pat suteikia galimybę bendrauti su kitais programos dalyviais, kartu dalytis įžvalgomis ir pastebėjimais – įdėmiai klausant galima gauti labai naudingos informacijos“, – sako T. Jonaitis.

Pasak platformos įkūrėjų, šiuo metu platformoje jaučiama didžiausia matematikos, lietuvių kalbos, fizikos ir chemijos korepetitorių paklausa. Esą tai dalykai, kurie daugeliui mokinių sekasi sunkiai, nes reikalauja labai daug dėmesio, nuolatinio įsitraukimo, sunku užpildyti spragas. Tačiau platforma nuolat ieško tiek šių, tiek kitų sričių korepetitorių visų mokslo metų laikotarpiu.

Mokytojais šioje platformoje gali tapti visi studentai, galintys tam skirti bent 10 valandų per savaitę ir gerai išmanantys dėstomą dalyką (turėję gerus pažymius, egzaminų rezultatus) bei gebantys jį paaiškinti kitiems.

PALIKTI KOMENTARĄ

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top