Bėgant metams dažnai pamirštame savo svajones. Tačiau jos tūno viduje, kol sulaukia savojo momento. Indrė Trukšinaitė vaikystėje svajojo turėti unikalią dovanų parduotuvę. Prieš daugiau nei 7 metus pradėjusi kurti kalėdinius vainikus, ji sulaukė didelio aplinkinių susidomėjimo, vėliau ėmė plėsti kūrybinę veiklą. Šiandien rankų darbo gaminių mėgėjus džiugina įvairiausiais gamtos įkvėptais namų dekoro gaminiais – nuo paveikslų iki tekstilės. Indrės ir kitų kūrėjų darbai, surinkti į elektroninę parduotuvę „Story by Nature“, tampa ypatingomis dovanomis vertinantiems kokybę, išskirtinumą ir stiliaus vientisumą.
Kokia Jūsų verslo atsiradimo istorija?
Manau, kiekvienas turime svajonių, didesnių ar mažesnių, garsiai įvardytų ar mintyse nešiojamų. Dar būdama moksleivė svajojau turėti unikalią dovanų parduotuvę, bet bėgant metams tą svajonę pamiršau. Beje, tuo metu, kai apie tai svajojau, elektroninių parduotuvių dar nebuvo.
Daug metų dirbau paslaugų versle, daugiau nei 10 metų – viešbučių sektoriuje, pardavimo srityje. Taip pat turėjau pomėgį – kūriau kalėdinius vainikus. Jų pasiūla viršijo paklausą, todėl pradėjau kurti įvairesnius, tinkamus visais metų laikais. Juos kuriu iki šiol ir pristatau elektroninėje parduotuvėje „Story by Nature“. Tokiu būdu noriu pakviesti žmones sustoti, pastebėti gamtos grožį, įsiklausyti į ją, pamatyti, gerbti, saugoti ją, domėtis ir įtraukti vaikus… Gamta turi tiek daug istorijų…
Kažkur esu girdėjusi posakį: jei nerandi, kur įsigyti tai, ko nori, sukurk pats (šypsosi). Taip ir padariau. Man norisi pagal sezoną atnaujinti namų interjero detales, pavyzdžiui, virtuvės rankšluosčius, žvakides, stalo tekstilę. Arba, pavyzdžiui, draugei, kurios aistra egzotinės kelionės, padovanoti pagalvę su zebro atvaizdu, nes dar nematė šių gyvūnų laisvėje bėgiojant, ir palinkėti, kad svajonės pildytųsi…
Norėjau parduotuvės, kurioje prekės atspindėtų metų sezoniškumą, būtų kokybiškos, derėtų tarpusavyje ir interjere galėtų būti lengvai papildomos, nekeičiant visų detalių namuose. O ieškoti dovanų būtų galima pagal konkretaus žmogaus pomėgį. Pavyzdžiui, jei mama be galo džiaugiasi pomidorų derliumi, tikrai nudžiugs gavusi paveikslą su pomidorais ar keraminę statulą, kuri džiugins visus metus, o ne tik derliaus nuėmimo metu. Draugė, kuri žavisi povandeniniu pasauliu, įvertins dovaną su žuvimis, kriauklėmis ir pan. Tikrai pataikysime vasarą gimusiai draugei, kuri turi viską, padovanodami praktišką dovaną – stalo servetėlių, išmargintų vasarą žydinčiomis gėlėmis. Dėdei, mėgstančiam gaminti, nauja prijuostė su daržovių motyvais gali tapti dar didesne paskata gaminti. O jei draugė turi taksą, neprašausime dovanodami delninę su šio mielo šunelio atvaizdu. Jonui ar Janinai puikiai tiks dovana su paparčio motyvu, o paukščiais besidomintiems artimiesiems – tekstilė su paukščių motyvais.
Visa tai apgalvojusi, sukūriau elektroninę parduotuvę, turinčią išmanų dovanų filtrą, kuris atrenka asortimento prekes pagal gavėjus, pomėgius, sezonus, progas ir pan.
Kokie nuosavo verslo pliusai ir minusai?
Vienas iš pliusų – renkiesi, kada ir kiek dirbti. Kita vertus, lengva prarasti pusiausvyrą, nes esu perfekcionistė ir man svarbi kiekviena detalė, norisi, kad būtų vis geriau, – dėl to galima ir paromis sėdėti. Visa atsakomybė ant tavo pečių, nėra komandos, todėl viską sprendi pats ir turi išmanyti visas sritis. Gal didžiausias pliusas – darai tai, kas patinka, tai, kuo tiki.
Ir sutinku su vienos iš savo mentorių nuomone: nestabilu, bet kiek daug yra laisvės; nėra fiksuoto atlygio, bet nėra ir ribų; nėra, kas už tave galvoja, bet galiu galvoti pati. Ir aš gal pridėčiau, kad galiu atsigręžti, pasidžiaugti savo pačios pasiektais rezultatais ir toliau drąsiai svajoti ir tikėti.
Ne tik esate atsakinga už verslo procesus, bet ir daug kuriate. Kurie gaminiai – Jūsų rankų darbas?
Taip, jau pačios kolekcijos sudėliojimas yra kūryba, ieškojimas… Visi tekstilės gaminiai yra mano sukurti. Pati smagiausia dalis – derinti tarpusavyje audinius. Daugiausia laiko pareikalavo, bet lūkesčius viršijo kosmetinės ir pagalvės iš belgiško gobeleno atraižų. Pamačiusi audinio atraižas net nedvejodama įsigijau ir tik paskui pradėjau galvoti, ką reikės su jomis daryti (šypsosi).
Paveikslai su stabilizuotais augalais – irgi mano kūryba. Nors atrodo „kas čia yra“, bet tikrai nemažai užtruko atrinkti rėminti tinkamus augalus, parinkti foną, rėmus, dydį ir t. t. Ir tai nesibaigiantis procesas.
Kokią viziją turėjote rinkdamasi parduotuvės pavadinimą „Story by Nature“?
Norėjosi, kad pavadinimas perteiktų tą gamtos istoriją, kurią noriu, kad žmonės pastebėtų. Ir aš pati tiek daug atrandu. Stengiausi kurti ir atrinkti gaminius, kurie turėtų savo istoriją, kuriuose pavaizduoti augalai ar gyvūnai ką nors simbolizuotų, keltų emocijas. Ir kad primintų, jog kiekvienas sezonas yra be galo žavus ir turi tiek daug papasakoti…
Į ką atsižvelgiate rinkdamasi savo parduotuvės asortimentui kitus prekių ženklus, jų gaminius?
Kadangi asortimentą, kolekcijas apgalvoju iš anksto, tai ir ieškau tikslingai. Renkantis pirmiausia svarbu kokybė, temos atitikimas ir tik tada kiti dalykai. Labai džiaugiasi širdis, kai pavyksta atrasti artimą sielą.
Kokią nuomonę susidarėte apie lietuvių kūrėjus?
Esu sužavėta ir maloniai nustebinta Lietuvos kūrėjų darbų įvairovės ir gausos. Neslėpsiu, kai išsigryninau, kokios noriu parduotuvės ir kokių prekių, tikrai nesitikėjau, kad Lietuvoje atrasiu tiek talentingų žmonių, su tokiu atsidavimu ir meile gaminančių tokius meno kūrinius. Didžiuojuosi ir džiaugiuosi, kad dauguma parduotuvės prekių yra pagaminta Lietuvoje, rankų darbo. Dar kita žavi šios veiklos pusė – nuostabu pažinti kitus kuriančius žmones, jie tikrai įkvepia.
Galbūt tam tikrų kategorijų gaminių lietuvių kūrėjų pasiūloje pasigendate?
Turbūt ne visai tikslu būtų sakyti „pasigendu“… Gal įdėjau per mažai pastangų surasti. Kai pradedu galvoti apie naują kolekciją, ji susidėlioja palengva. Pavyzdžiui, kai sugalvojau, kad noriu prekių žuvų kolekcijai, ir dar nežinojau, kokios konkrečiai prekės bus, netyčia pamačiau audinį pagalvėms su žuvimis, vėliau – rankšluosčius su ešeriu, dar kitur – audinį, tinkamą pirkinių krepšiams, užsienio tiekėjo kataloge – degtukus ir servetėles, ir viską tarsi vainikavo žuvų statulėlės… Ir štai netrukus nauja kolekcija (šypsosi).
Kokių pranašumų, Jūsų požiūriu, turi rankų darbo gaminiai?
Rankų darbo gaminiai vėl populiarėja pasauliniu mastu, ir tai mane be galo džiugina. Jie turi daug pranašumų. Vienas jų – išskirtinumas. Rankų darbo gaminys bus vienintelis ir nepakartojamas. Net ir pats meistras vargu ar sukurtų du visiškai identiškus gaminius. O juk mintis turėti išskirtinį daiktą labai vilioja, tiesa?
Antras pranašumas – kokybė. Turbūt jokio fabriko gaminiai neprilygs rankų darbo gaminių kokybei. Paprastai meistrui svarbi jo reputacija, todėl negali sau leisti pagaminti nekokybiško daikto ir dažniausiai galutiniam rezultatui kelia itin aukštus reikalavimus.
Kiekvienas gaminys alsuoja šiluma ir meile. Tai, kas gimsta žmogaus vaizduotėje, išnešiojama širdyje ir galiausiai sušildoma rankomis, turi magiškos galios paliesti sielą.
Tai vėl madinga. Šiais masinio štampavimo laikais sunku išsiskirti. Rankų darbo gaminiai išsiskiria iš minios ir yra vertinami.
Kai dovanojame rankų darbo daiktą, žmogus supranta, kad rinkdami dovaną galvojome apie jį, atsižvelgėme į jo pomėgius ir skonį. Todėl rankų darbo dovana geriau už bet kokius žodžius parodo, kaip stipriai tas žmogus mums rūpi.
Rankų darbo daiktai tinka bet kurios amžiaus grupės, lyties ir socialinės padėties žmonėms. Tai puiki dovana žmonėms, turintiems skonį, netradicinį požiūrį, vertinantiems grožį, unikalumą ir kokybę.
Tokia dovana sukels daug teigiamų emocijų ir ilgam išliks atminty.
Galbūt išduosite, kas itin populiaru tarp pirkėjų?
Gan sunku įvardyti, nes parduotuvė nauja – pradėjo veikti tik praėjusių metų pabaigoje. Bet jau dabar galiu pasidžiaugti, kad pirkėjams patinka prekės, derinamos tarpusavyje. Pavyzdžiui, jei perki prijuostę su citrinomis, kartu gali įsigyti keraminę citriną, paveikslą su citrinomis ar rinktis derinį su citrinomis.
Tikrai populiarūs tekstilės gaminiai su daržovių ir vaisių motyvais, keramika ir viskas, kas su paukščiukų motyvais.
Kokių verslo ambicijų turite?
Neslėpsiu, ambicijų tikrai turiu, ir didelių, bet kol kas nenorėčiau garsiai įvardyti… Manau, pakankamai didelė ambicija ši parduotuvė, ir jei dar pavyks nuolat pildyti esamas ir kurti naujas kolekcijas…
Inesa Uktverienė