Jau įprastą tradiciją penktadienį darbe mūvėti džinsus keičia nauja tendencija – į darbo vietą atsivesti savo augintinį. Vakaruose augintiniu darbo vietoje nedaug ką nustebinsi. Štai JAV maždaug penktadalis įmonių, tarp kurių ir tokie milžinai kaip „Google“ ir „Amazon.com“, darbuotojams leidžia į darbą atsivesti augintinį. Nors Lietuvoje tokia praktika dar tik žengia pirmuosius nedrąsius žingsnius, viena įmonė duris augintiniams nusprendė atverti bent kartą per mėnesį.
Idėja keturkojus atsivesti į darbo vietą pirmą kartą pristatyta Didžiojoje Britanijoje 1996 m. Socialinė iniciatyva „Atsivesk šunį į darbą“ tuomet buvo sutikta dviprasmiškai, o šiandien kartą per metus ją kartu su savo augintiniais mini ir kai kurių Lietuvos įmonių darbuotojai. Internetinė parduotuvė Pigu.lt nusprendė iniciatyvą minėti dažniau – kartą per mėnesį.
„Vieną dieną mūsų darbuotojas užsuko į biurą su savo augintiniu. Pamatėme, kiek teigiamų emocijų augintinis sukėlė kitiems darbuotojams. Apklausėme darbuotojus, ar jie nėra alergiški gyvūnams ir ar sutiktų vieną dieną per mėnesį į darbą atvykti lydimi augintinių. Idėja buvo sutikta su dideliu entuziazmu. Šią iniciatyvą matome kaip papildomą motyvaciją darbuotojams, nes mylimi gyvūnai leidžia atsipalaiduoti, sumažina stresą. Esu net girdėjusi atvejį, kai kandidatas iš dviejų įmonių dirbti pasirinko tą, kuri buvo tolerantiška augintiniams“, – pasakoja įmonės personalo vadovė Daiva Juonienė.
Su augintiniais į darbą internetinės parduotuvės darbuotojai keliauja vieną mėnesio penktadienį. Iniciatyvai dar tik įsibėgėjant, biure darbuotojams nuotaiką praskaidrino ne mažiau kaip 10 keturkojų draugų. Pasak personalo vadovės, visi keturkojai elgėsi draugiškai, dėmesio nepritrūko, tad išdaigų pavyko išvengti.
Įvairūs tyrimai rodo, jog naminius gyvūnus į biurą įsileidžiančiose įmonėse auga darbuotojų motyvacija, produktyvumas ir organizacinės aplinkos vieningumas. Virdžinijos (JAV) mokslininkai nustatė, kad atvira gyvūnams darbo aplinka skatina darbuotojų kūrybingumą ir mažina stresą. Tai šiuolaikinis metodas be didelių pastangų bei išlaidų inovatyviai pagerinti ne tik darbo sąlygas ir aplinką, bet ir įmonės reputaciją.