Pradinis / Šeima ir sveikata / Kaip susigrąžinti normalų svorį nesilaikant dietų

Kaip susigrąžinti normalų svorį nesilaikant dietų

Yra posakis: „Pasakyk man, ką tu valgai, ir aš pasakysiu, kas tu esi!“ Nuo mitybos įpročių priklauso žmogaus sveikatos būklė. Netaisyklinga mityba, noras vis kažką kramtyti, nuolatinis tam tikrų maisto produktų poreikis yra lyginamas su priklausomybe nuo narkotinių medžiagų. Valgydamas labai dideliais kiekiais įvairų, skanų maistą žmogus tarsi kompensuoja kasdieniame gyvenime patiriamą stresą, nesėkmes, patenkina skonio receptorius, tarsi atsipalaiduoja, pajunta malonumą. Ilgainiui žmogus suserga, tačiau nesuvokia negalavimų priežasties.

Gruodžio mėnesį Pasvalio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras pasvaliečius pakvietė į gydytojos dietologės, vienintelės sertifikuotos intuityvaus valgymo konsultantės Lietuvoje Aušros Jauniškytės-Ingelevičienės paskaitą apie intuityvų valgymą. Intuityvus valgymas – tai speciali programa, kuri remiasi 10 principų. Tai dviejų JAV dietologių – Evelyn Tribole ir Elyse Resch – sukurtas metodas. Jo veiksmingumas įrodytas moksliniais tyrimais. Ši programa padeda įveikti problemas, susijusias su maistu ir svoriu. Ji padeda sukurti sveiką santykį su savo kūnu bei maistu, liautis persivalgyti bei naudoti maistą susitvarkyti su emocijomis. „Intuityvus valgymas padeda susigrąžinti normalų svorį ir valgymo malonumą: valgysite mėgstamą maistą ir galėsite nesijaudinti dėl svorio. Jokių dietų, jokių taisyklių!“ – kalbėjo gydytoja.

Intuityvus valgymas moko leisti sau valgyti viską, išmokti pasitikėti savo alkio ir sotumo signalais, nenaudoti maisto tam, kad susitvarkytume su emocijomis. Jis leidžia kūnui pačiam sureguliuoti svorį. Gydytoja pabrėžė, kad kiekvieno valgymo metu būtina gauti kuo daugiau vaisių ir daržovių. Kiekvienas individualiai pasirenka, ar gerti daugiau skysčių, ar mažiau. Vienus atsigėrus vandens ryte pykina, kiti jaučia malonumą, kiekvienas žmogus turi įsiklausyti į savo organizmą ir pajausti, kada pasisotina. Pernelyg dažnas valgymas ir noras dažnai užkandžiauti reiškia neišsimiegojimą, pervargimą. Stresas valgymo metu sukelia virškinimo problemų, organizmas netenka daug magnio, blogiau įsisavinamos maistingosios medžiagos, vitaminai ir mikroelementai. Valgant nemėgstamą maistą žmogaus organizmas 40 proc. jo neįsisavina. Labai svarbu papusryčiauti. „Pusryčiai – tai pirmasis dienos valgymas, kurio atidėlioti nederėtų, ir per pirmąsias tris valandas nuo atsikėlimo reikėtų būtinai papusryčiauti. Tiek vaikams, tiek suaugusiesiems šis valgymas yra svarbus energijos šaltinis, padedantis palaikyti aktyvią fizinę ir protinę veiklą visą dieną“, – aiškino gyd. dietologė.

Statistika rodo, kad 90 proc. moterų yra nepatenkintos savo išvaizda, todėl pradeda laikytis dietų, badauti. Įvairios dietos nepadeda pakeisti kūno svorio, jis anksčiau ar vėliau sugrįžta. Daugybė mokslinių tyrimų patvirtina, kad dietos svorį sumažina trumpam, o dviem trečdaliams žmonių svoris po dietos tampa didesnis, nei buvo iki jos. Be to, besilaikantiems dietų rizika susirgti valgymo sutrikimais padidėja net 8 kartus. Dietų laikymasis susijęs su emocijomis, tai tam tikra mada, kaip rūkymas, kai norisi kartu pabendrauti, pabūti, turėti apie ką šnekėti, kopijuoti kitus, pritapti. Žmones laikytis dietų paskatina perversmai gyvenime, gyvenamosios vietos pakeitimas, išvykimas, nauja aplinka. Intuityvus valgymas ragina gerbti savo kūną, rūpintis mityba bei sveikata, pamiršti dietas. Pasak gydytojos dietologės, „kūnas reguliuoja svorį, ne protas, todėl labai svarbu atrasti malonumą, pasitikėti savimi, neleisti įkyrioms mintims užkariauti mūsų kūno“.

Pasvalio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro sveikatos priežiūros specialistė Oksana Vaserytė, pasvaliovsb.lt

PALIKTI KOMENTARĄ

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top