Pasak švietimo ir mokslo viceministrės Genoveitos Krasauskienės, į ikimokyklines įstaigas ateina vis daugiau vaikų. Šie turi skirtingus ugdymosi poreikius, tačiau pirmiausia dėmesys kreipiamas į vaikų emocinių, socialinių gebėjimų ugdymą, gerą vaikų savijautą ir pagalbą jiems.
Į šių gebėjimų ugdymą dėmesys sutelktas pirmą kartą Lietuvoje edukologų parengtame Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų apraše.
Tai gairės, padėsiančios darželių auklėtojams, tėvams, pedagogams, švietimo pagalbos specialistams, šeimų ir vaikų konsultantams bei kitiems ugdytojams suprasti, ko gali pasiekti vaikai nuo gimimo iki 6 metų, susitarti dėl jų ugdymo tikslų, rezultatų.
Ikimokyklinio ugdymo ekspertai parengtame pasiekimų apraše pataria atkreipti dėmesį į tas vaikų pažintinės veiklos, elgesio, judėjimo ir kitas ypatybes, dėl kurių jie skiriasi nuo bendraamžių. Apraše pateikti ženklai, perspėjantys dėl galimų vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių (taip pat ir itin gabių vaikų), padės kryptingiau individualizuoti vaikų ugdymąsi, konsultuotis su švietimo pagalbos specialistais.
Ugdymas įstaigoje turėtų būti individualizuojamas, atsižvelgiant į kiekvieno vaiko raidą, poreikius. Taip pat rekomenduojama prasmingiau bendradarbiauti su tėvais, skatinti bendras veiklas.
Ikimokyklinio ugdymo įstaigas lanko apie 70 proc. 1–6 amžiaus vaikų.
Primename, jog šiemet atnaujinta Bendroji priešmokyklinio ugdymo programa, kuri bus diegiama nuo rugsėjo 1 d. Joje ypač akcentuojami vaiko socialiniai, pažintiniai, kūrybiniai, mąstymo gebėjimai. Pabrėžiami bendravimo su bendraamžiais ir suaugusiais žmonėmis gebėjimai: draugiškumas, noras priklausyti grupei, bendrauti ir bendradarbiauti, geranoriškumas, pagarba draugui ir vyresniajam. Tai yra tai, ko jam reikia prieš mokyklą.
Daug dėmesio skiriama nuostatoms ir gebėjimams, kurie formuoja vaiko tinkamą požiūrį į sveiką gyvenseną, į tautinį ir kultūrinį tapatumą, pilietiškumą, ugdo vaiko verslumą, kūrybingumą, meninius gebėjimus.
Programoje labiau pabrėžiamas individualizuotas ugdymas, atsižvelgiant į kiekvieno vaiko patirtį, išgales, mokymosi poreikius.
Šiuo metu priešmokyklines grupes lanko daugiau kaip 90 procentų šešiamečių. Planuojama, kad nuo 2015 metų jis būtų privalomas ir visiems vaikams būtų suteikta galimybė pasiruošti sėkmingai mokymosi pradžiai. Mokinių pasiekimų tyrimai rodo, kad ikimokyklines ir priešmokyklines grupes lankiusiems vaikams kur kas geriau sekasi mokytis mokykloje.
Švietimo ir mokslo ministerijos inf.