Pradinis / KARJERA / Kokiems iššūkiams turi pasiruošti planuojantieji šeimos verslą?

Kokiems iššūkiams turi pasiruošti planuojantieji šeimos verslą?

Tyrimai rodo, kad įkurti verslą ir jį vystyti su šeimos nariais pasvajoja didžioji dalis lietuvių – net 70 proc. šalies gyventojų. Šeimos verslas visame pasaulyje vertinamas dėl stabilumo, darbuotojų – šeimos narių – atsidavimo, stipresnių ryšių su klientais ir efektyvesnio pardavimo. Kita vertus, pastarųjų metų statistiniai duomenys rodo, kad mažiau nei 10 proc. šeimos verslų pasaulyje išgyvena iki trečios kartos.

Su kokiais iššūkiais susiduria giminystės ryšiais susijusių žmonių kuriamas verslas? Kokios jo aktualijos, plėtros galimybės ir kryptys Lietuvoje bei pasaulyje? Apie tai padiskutuoti kviečia VU Tarptautinio verslo mokykla (TVM), pirmą kartą Lietuvoje organizuojanti konferenciją apie šeimų verslą „Versli šeima 2016“.

Atrodytų, kad šeimos verslą valdyti daug paprasčiau: jame dirba artimieji, kurie yra gerokai lojalesni nei įprastai samdomi darbuotojai, remiantis ankstesnių kartų sukaupta patirtimi lengviau nuspręsti, kaip geriau pasielgti skirtingomis situacijomis, ir pan. Tačiau kaip užtikrinti tinkamą valdymą, nustatyti hierarchiją, į aukščiausias pareigas paskirti tuos žmones, kurie išties turi reikiamų savybių ir patirties, o ne tuos, kurie yra artimiausi? Galų gale kaip užtikrinti sėkmingą ateities scenarijų, jeigu šeimos nariai nerodo iniciatyvos perimti tiek metų plėtotą verslą arba pačiam verslo kūrėjui nesinori užleisti savo vietos?

Pasak VU TVM l. e. p. direktorės Birutės Miškinienės, idėja pradėti kalbėti apie šeimos verslo aktualijas kilo įvertinus, kad gana didelė dalis verslą studijuojančių studentų yra iš šeimos verslų.

„Atliepdami  gana stiprų lietuvių norą kurti savo verslą, norime tiesiog paskatinti Lietuvos šeimas ne tik svajoti, bet ir jo imtis. Siekiame į vieną vietą suburti šeimos verslo savininkus, konsultantus ir ekspertus bei bendromis jėgomis paieškoti  atsakymų ir galimų sprendimų, susijusių su šeimos verslo kūrimu, valdymu ir plėtra. Tikimės, kad ši konferencija bus pirmoji šeimos verslų skatinimo iniciatyva, kurią planuojame vystyti ir toliau“, – sako B. Miškinienė.

Su psichologiniais šeimos verslo valdymo iššūkiais konferencijoje supažindinsianti psichoanalitikė  Rema Židonienė, paklausta, kurį – šeimos ar ne šeimos – verslą valdyti paprasčiau, teigia, kad nėra vienareikšmio atsakymo. „Yra šeimų, kurios gana gerai tarpusavyje sutaria. Tokių šeimų nariai – tarsi orkestras, kur kiekvienas žino, kokiu instrumentu groti ir kada savo kūrinio dalį pradėti. Vis dėlto yra šeimų, kurios neturi klausos – kiekvienas mano, kad žino, kaip turi būti, ir kito negirdi. Tokiame koncerte ilgai neišbūsi“, – sako R. Židonienė.

Jos teigimu, būtent dėl laukiančių iššūkių prieš pradedant šeimos verslą svarbu gerai išsiaiškinti, ko iš jo tikimasi. „Pravartu visada savęs paklausti – kam man to reikia, kokia to prasmė. Nuo atsakymo, kurį sau pateiksite, priklausys, ar verta tai daryti. Jei norite kurti verslą manydami, kad jį sukūręs tapsite laimingesnis, labiau pasitikintis savimi, nes būsite svarbus, įtakingas, pastebimas, turtingas, kiti pavydės ir gerbs, tada šių savybių ne ten ieškote. Statusas, pinigai, įsivaizduojama galia nepadaro žmogaus laimingo“, – teigia psichoanalitikė.

Be įvairių specialistų pranešimų, konferencijos dalyvių taip pat laukia ekspertinė sesija, kurioje šeimos verslo atstovai dalysis vertinga patirtimi ir diskutuos su verslo ekspertais.

PALIKTI KOMENTARĄ

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top