Pradinis / Mokslas ir švietimas / Nacionalinio hakatono laimėtojų tikslas – švietimo renesansas Lietuvoje

Nacionalinio hakatono laimėtojų tikslas – švietimo renesansas Lietuvoje

Viena stipriausiai karantino ir pandemijos paveiktų sričių neabejotinai yra švietimo sistema. Nuotolinis mokymasis, technologinių žinių trūkumas, koncentracijos ir dėmesio problemos prie ekranų tapo kone pagrindiniais iššūkiais šiais metais. Du mėnesius trukusio hakatonų maratono finalas taip pat įrodė, kad švietimo spragų reikšmę supranta ir patys jaunuoliai – daugiausia potencialo turinti idėja pripažinta virtualioji mokykla. 

Nugalėtojų komanda

Nuo spalio iki gruodžio 10-yje Lietuvos regionų vyko hakatonai „Startuoliai, keičiantys pasaulį“. Projekto „Prisijungusi Lietuva“ inicijuota veikla skatino jaunus žmones susitelkti ir įdarbinus technologijas spręsti šiandienos ir rytojaus problemas. Renginių ciklas sujungė daugiau nei 40 komandų visoje Lietuvoje, o iniciatyvą vainikavo Nacionalinis hakatonas, kuriame 10 komandų tobulino savo startuolių idėjas ir tik viena iškovojo geriausios vardą.

Tikslas – švietimo renesansas Lietuvoje

Nacionalinį hakatoną šiais metais laimėjo komanda „BBright“ ir jų startuolio idėja „Gamifield“. Komanda toliau plėtos kiekvienam mokiniui finansiškai ir technologiškai prieinamą virtualių korepetitorių tinklą. Ne paslaptis, kad yra kuo džiaugtis idėjai pelnius pirmuosius laurus, tačiau komandos lyderis Mantas Vičius teigia, kad realios pamokos ir patirtis per kūrybines dirbtuves buvo didžiausias hakatonų privalumas.

„Vienas pagrindinių dalykų, kurių teko išmokti, – komandinis darbas. Supratome, kad rezultatai greičiausiai pasiekiami, jei komanda dirba 120 procentų pajėgumu ir geba mokytis iš mentorių. Taip pat buvo naudinga išgryninti savo idėjos pristatymą. Tad formulė, atkreipianti šiuo atveju komisijos, o žvelgiant į ateities perspektyvą ir investuotojų dėmesį, gana paprasta. Svarbu pasakoti istoriją, akcentuoti problemą, patraukliai akiai pateikti idėją ir pasitikėti savimi“, – išmoktomis pamokomis dalijasi „BBright“ lyderis. 

Komandos idėja gimė dar 2019 m. gruodį – kolegos ieškojo būdų, kaip padėti gimnazistams pelnyti geresnius rezultatus anglų kalbos egzaminuose. Per laiką idėja vis keitėsi, rinka diktavo naujus poreikius ir taisykles, kol galiausiai ir pati pandemija sudėjo paskutinius akcentus. Per hakatonus iki galo išgryninę idėją, galutinai įsigilinę į rinką vaikinai savo produkto pristatymą pirmiesiems vartotojams planuoja jau 2021 m. pirmajame ketvirtyje. 

„Mūsų startuolis spręs vieną labai kompleksišką problemą. Ta problema – suprastėję mokinių nacionalinių egzaminų rezultatai. Pasitelkę žaidybinius elementus, inovatyvią metodologiją, patrauklius vizualus, suteiksime daugiau motyvacijos ir net entuziazmo mokytis šiek tiek kitaip. Mes tam tikra prasme norime kurti švietimo renesansą Lietuvoje“, – sako M. Vičius.

Nori „bandyti“ verslą, bet trūksta drąsos

Hakatonus organizavusios „Turing School“ vadovės Monikos Simaškaitės teigimu, „BBright“ komanda buvo ypač įsigilinusi į rinkos poreikius, identifikavo opią problemą ir pasiūlė realiai įgyvendinamą, stiprią idėją jai spręsti. Galiausiai prie jų pergalės prisidėjo ir apgalvotas verslo modelis bei įtraukiantis idėjos pristatymas. 

„Hakatonai suteikia terpę jauniems žmonėms ne tik generuoti problemų sprendimus, bet ir realiai jas spręsti. Šiuo hakatonų maratonu stengėmės ugdyti jaunų žmonių verslumo ir kūrybingumo įgūdžius, praskleisti kartais paslaptingą startuolių pasaulio uždangą ir parodyti, kad drąsa ir motyvacija jauname amžiuje baudžiama nebus. Jeigu verslo idėja ir nepasiteisins, jaunuoliai pasiliks su labai svarbiomis ir praktiškomis pamokomis, kurios neleis kartoti tų pačių klaidų ateityje“, – sako M. Simaškaitė.

Jai antrina ir asociacijos „Langas į ateitį“ projekto koordinatorė Simona Gogelytė: „Jauni žmonės, nori bandyti kurti verslą. Dažnai jie turi gerų idėjų, sprendimų, pastebi aktualias problemas, tačiau jiems trūksta žinių ir motyvacijos iš tiesų imti ir sukurti skaitmeninį įrankį tiems iššūkiams spręsti. Būtent todėl hakatonai geroms idėjoms suteikia šiek tiek daugiau jėgos, konkretumo, padeda atsakyti į pagrindinius klausimus apie produkto tikslą, auditoriją, vertę ir reikalingas investicijas.“ 

Tiesa, hakatonai nėra naujovė Lietuvoje, tačiau pastebima, kad tokie renginiai dažniausiai orientuoti į didžiuosius miestus, o mažesniuose regionuose jaučiamas šių žinių trūkumas. Būtent todėl projekto „Prisijungusi Lietuva“ komanda nusprendė inicijuoti hakatonų ciklą „Startuoliai, keičiantys visuomenę“, kuris padėtų jaunuoliams ne tik didžiuosiuose miestuose, bet ir visoje Lietuvoje kūrybiškai taikyti skaitmenines technologijas kuriant startuolius.

Nacionalinio hakatono metu pirmosios vietos nugalėtojai „BBright“ laimėjo 500 eurų vertės stipendiją bei konsultaciją su „Versli Lietuva“ specialistais, padėsiančią toliau sėkmingai vystyti idėją ir ieškoti investicijų. Komanda „Yuffi“ ir jų virtualių restoranų meniu idėja pelnė antrąją vietą, o trečiąją – „LovelyPaws“ bei jų platforma, padėsianti paprasčiau rūpintis naminiais gyvūnais. 

PALIKTI KOMENTARĄ

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top