Gegužės 17 dieną į Vilniaus Socialinių mokslų kolegiją suvažiavo kūrėjai iš visos šalies – čia vyko konferencija „Lietuvos kūrėjų forumas“. Į unikalų renginį, skirtą smulkiojo verslo atstovams, susirinkę daugiau nei šimtas kuriančių žmonių klausėsi profesionalų patarimų ir įžvalgų, naudingų kuriant ir vystant prekių ženklą. Renginyje savo patirtimi dalijosi ir stiprų prekių ženklą išvysčiusi Beata Nicholson.
Portalo „Brandtracker.lt – Lietuvos kūrėjai“ ir žurnalo „Lietuvė“ komandai idėja organizuoti tokį renginį kilo ne vienus metus daug bendraujant su smulkiojo verslo atstovais ir stebint šiuolaikines tendencijas. „Mūsų šalyje tapo itin madinga turėti savo drabužių, aksesuarų, interjero detalių prekių ženklą. Deja, daugumos jų gyvavimo ciklas trunka apie dvejus ar trejus metus, tačiau taip ir neatneša lauktos naudos. Neretai verslai kuriami chaotiškai, naujiems kūrėjams trūksta koncentracijos, strategijos, komandos, žinių ir verslumo, o tai riboja lietuviškų prekių ženklų potencialą“, – kalbėjo renginio organizatoriai.
Šioje konferencijoje siekta kuriantiems žmonėms suteikti įvairiapusių žinių, patarimų, naudingų kuriant ar vystant prekių ženklą. Kaip vėliau ne vienas dalyvis prisipažino, jie kartu gavo ir gerą įkvėpimo dozę.
Renginį atidarė Socialinių mokslų kolegijos direktorė Gabija Skučaitė savo kalboje pabrėždama, kad ateitis priklauso kūrėjams.
Viena iš renginio lektorių – kulinarė ir žurnalistė Beata Nicholson, kuriai pavyko savo pomėgiu kurti virtuvėje sudominti visą Lietuvą, – kalbėjo apie nuomonės formuotojų marketingą. Pasak jos, pradedančiam kūrėjui suburti savo klientų ratą be socialinių tinklų yra itin sunku, o nuomonės formuotojų rekomendacijos yra tarsi kuras, sukantis visą marketingo ratą.
Renginio dalyviams B. Nicholson patarė, kaip atkreipti socialiniuose tinkluose populiarių žmonių dėmesį, atskleidė, ką reikia daryti, kad prekių ženklo ir nuomonės formuotojo bendradarbiavimas būtų sėkmingas. „Turite didžiuotis tuo, ką kuriate, siekti, kad kiti jūsų gaminius taip pat pamėgtų ir vertintų, negalvoti vien tik apie tai, kaip juos „monetizuoti“ . Tik tada jūsų produktus pamils ir kiti“, – pabrėžė Beata.
Savo patirtimi dalijosi ir „Adatytės“ įkūrėja Diana Lucinavičiūtė. Jos prekių ženklas per aštuonerius metus jau išgyveno įvairius veiklos periodus, mėgavosi šlovės spinduliais, beprotišku populiarumu; teko išgyventi ir padarytų klaidų kartėlį, vėl surasti jėgų atsitiesti, susitaikyti, kad mažesni naujokai vagia idėjas, o klientai tampa vis reiklesni. Jos nuomone, Lietuvos rinka yra per maža aršiai konkurencijai ir tarp prekių ženklų turėtų būti daugiau bendradarbiavimo, susivienijimo. Konferencijoje ji atvirai papasakojo apie „Adatytės“ nesėkmes, klaidas, norėdama įkvėpti kitus kūrėjus nepasiduoti ir siekti savo sėkmės istorijos.
„Kiekvienoje sėkmės istorijoje yra daug nesėkmių. Iš šono atrodo, kad turėti verslą labai smagu, tačiau jo užkulisiai reikalauja be galo daug jėgų, užsispyrimo. Pritariu vieno žmogaus išsakytai minčiai, kad verslininkas ir vaikas turi panašumų: abu nuolat griūva, užsigauna, išsipurvina, vėl keliasi ir eina toliau“, – sakė D. Lucinavičiūtė, ragindama nepasiduoti sunkumams, po nuopuolių keltis ir eiti toliau.
Socialinių tinklų rinkodaros specialistas Domantas Širvinskas atskleidė, ką apie socialines medijas turi žinoti kiekvienas, kuriantis savo verslą, papasakojo, kur link juda „Facebook’as“, kokie nauji įrankiai kuriami ar tobulinami ir kam reikėtų pasiruošti norint suspėti su naujovėmis ir būti visų priešakyje. „Stenkitės nukreipti bendravimą su klientais į „Facebook Messenger“, atsakinėti į klientų žinutes sparčiai, socialiniame tinkle susikurkite savo bendruomenę arba įsitraukite į jau esamą, kad kiti kurtų turinį apie jūsų prekių ženklą ar su juo susijusiomis temomis“, – patarė D. Širvinskas.
Dramaturgas, scenaristas, istorijų kūrimo profesionalas Raimondas Paškevičius konferencijos dalyviams stengėsi įrodyti, kad sukurti parduoti padedančią istoriją gali būti labai paprasta ir tam visai nereikia ypatingo literatūrinio išsilavinimo. „Kas jums patiems įdomiau: kokius diplomus žmogus turi ar išskirtinė jo gyvenimo istorija? Prekių ženklų komunikacijoje reikia derinti abu. Tiesą sakant, netgi nereikia istorijos kurti, reikia tik ją atrasti. Kiekvienas ją turite“, – pabrėžė lektorius ir patarė, kaip jos ieškoti.
Verslo mentorė Snieguolė Kerpienė kalbėdama apie tai, ko ieško ir ką perka užsienio rinka, pasidalijo savo asmenine patirtimi: kaip jai pavyko išauginti drabužių gamybos įmonę su daugiau nei 40 darbuotojų, išvystyti savo mados prekių ženklą ir patekti į užsienio rinką, pritraukti dėmesį pasaulinėse parodose.
Konferencijoje pranešimą skaitė ir svečias iš užsienio – projektų valdymo specialistas Tomas Pozlevic. Jis jau kelerius metus dirba Lenkijos įmonėje, kuri prekiauja kruopščiai atrinktais dizainerių, tarp jų ir Lietuvos, rūbais, meno kūriniais, namų dekoro detalėmis ir kitais gaminiais. Lektorius apžvelgė Lenkijos kūrėjų rinkos situaciją, „sprogusį burbulą“ ir pasidalijo patarimais, ko reikia mūsų regiono prekių ženklų vystymuisi, papasakojo, kaip kurti aiškią viziją turintį mados verslą.
Pasak T. Pozlevic, versle yra svarbiausios tokios vertybės kaip tikrumas, domėjimasis, profesionalumas, pasitikėjimas, atsakomybė, pagarba, aistra ir skaidrumas. Pozityvus nusiteikimas taip pat svarbus. „Ta diena, kai pagalvojate, kad nepasiseks, gali tapti jūsų verslo žlugimo pradžia. Niekada negalima pasiduoti, nes taip leidžiame savo verslui užmigti“, – sakė specialistas.
Finansų konsultantė Vesta Ališauskienė nagrinėjo vieną aktualiausių norintiems pradėti verslauti temų – verslo formas. Anot jos, tinkamas verslo formos pasirinkimas ar laiku atliktas pakeitimas gali padėti suvaldyti rizikas ir sumažinti mokestinę naštą. Rinkodaros specialistė Guoda Sakalauskienė kalbėjo apie asmeninio prekės ženklo svarbą šiuolaikiniam verslui ir jo kūrimo ypatybes, patarė, kaip sukurti tinkamą trumpą savo verslo pristatymą. Tinklaraščio „Vaikų reikalai“ autorė Kristina Razminienė pasakojo, kaip didinti prekės žinomumą pasitelkiant mažuosius tinklaraščius. Komunikacijos specialistė, žurnalistė Svajūnė Marcinkevičienė dalijosi sėkminga istorijų rašymo patirtimi ir atskleidė, kaip paprastoje istorijoje rasti detales, kurios sudomintų visuomenę. Verslo konsultantė, viena iš renginio organizatorių Rita Čiapaitė-Baublienė įvardijo esminius žingsnius siekiant išvystyti tvarų ir išskirtinį prekių ženklą. Fotografas Tomas Brazinskas patarė, kaip savo gaminius patraukliai pateikti fotografijose: kaip pasirinkti tinkamą modelį, fotografą, fotosesijos vietą, stilistą, foną ir kt.
Renginyje savo patarimais, patirtimi dalijosi keliolika verslo atstovų ir konsultantų, savo sričių profesionalų: Gabija Skučaitė, Tomas Brazinskas, Diana Lucinavičiūtė, Beata Nicholson, Domantas Širvinskas, Guoda Sakalauskienė, Raimondas Paškevičius, Snieguolė Kerpienė, Kristina Razminienė, Vesta Ališauskienė, Svajūnė Marcinkevičienė, Tomas Pozlevic, Rita Čiapaitė-Baublienė.
Organizatoriai nuoširdžiai dėkoja visiems renginio dalyviams, lektoriams, fotografams, partneriams ir rėmėjams: Socialinių mokslų kolegijai, „Peilis ir šakutė“, „Gentle Day“, „Volfas Engelman nealkoholinis“, Finansinių sprendimų agentūrai, „Enjoy“ (espresoservisas.lt), „Boutique coffee“, Bino.lt, „Bold Cup“, „Oda“, „N&G švenčių dekoravimas“, „Linažiedis“, „Lecler“, „Ardena“.
Fotografai: Akvilė Razauskienė, Gustina Keturakytė