Parodoje „Mokykla 2014“ Lietuvos moksleivių sąjunga šeštadienį sukvietė švietimo sektoriaus ekspertus, pedagogus ir verslo atstovus į diskusiją „Kokio norime Lietuvos švietimo?“. Aktyvių diskusijų sulaukė ne tik moksleivių žinių vertinimo problema, bet ir moksleivių atsakomybė.
„Kai kalbame apie moksleivių žinių vertinimą, turime suprasti, kad geriausias egzamino įvertinimas – šimtukas – nėra laimės garantas. Daug svarbiau kompetencijos, kurias gauna moksleivis baigdamas mokyklą“, – teigė Lietuvos moksleivių sąjungos prezidentas Antanas Mikalauskas.
Vaikų psichiatras Linas Slušnys sakė, kad mokykla turi tapti erdve, kurioje vaikas išmoktų įveikti sunkumus. „Daug kalbama, kad mokykloje labai dideli mokymosi krūviai, vaikams sunku. Bet gyvenimas taip pat nelengvas ir iš mokyklos išėjęs vaikas susiduria su dar didesniais gyvenimo iššūkiais“, – teigė psichiatras.
Vis dėlto diskusijos metu atkreiptas dėmesys, kad, siekiant ir geresnio įvertinimo, ir žinių, itin svarbu sukurti palankią tobulėjimui aplinką. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis teigė, kad didelę reikšmę kuriant mokyklos bendruomenę ir palankią mokymosi aplinką turi mokyklų vadovai. „Direktoriai – idėjų kūrėjai. Žvelgdamas į diskusijoje dalyvaujančius mokyklų vadovus ir jų vykdomus projektus, matau, kad šios idėjos veikia“, – sakė ministras.
Diskusijoje dalyvaujantys direktoriai prisipažino, kad, siekdami suburti mokyklos bendruomenę, dirba ir šeštadieniais, o į tėvų skambučius atsiliepia ir naktimis. Vis dėlto ugdymo ekspertai pabrėžė, kad „vienas lauke – ne karys“: svarbus ne tik mokyklos direktoriaus, bet ir kiekvieno pedagogo požiūris į savo darbą ir mokinius.
„Pedagogas turi skirti laiko pokalbiui su vaiku. Dažnai girdime, kad mokytojui baigėsi kontaktinės valandos, kad jam pertrauka, kad šiandien šeštadienis arba kad moksleiviai negali ateiti į mokytojų kambarį pasikalbėti su pedagogais. Neseniai kalbėjausi su vaiku, kuris buvo laimingas naujoje mokykloje vien dėl to, kad mokytojai žinojo jo vardą. Taigi bendruomenės narių atvirumas yra labai svarbus siekiant sukurti mokymuisi tinkamą aplinką“, – kalbėjo edukologijos mokslų daktarė Austėja Landsbergienė.
Bendruomenė turi suvokti savo atsakomybę dėl prasto moksleivių elgesio ar mokymosi rezultatų. „Nutinka taip, kad patys tėvai savo nuožiūra vaiką išsiveža dviem savaitėms atostogų į Austriją slidinėti. Tačiau pamokų nelankęs vaikas neišmoksta pamokų, atsilieka. Tokiomis situacijomis turėtų būti taikoma aiški atsakomybė“, – teigė fizikos mokytojas Tomas Kivaras.
„Daug kalbama, kad vaikai žino tik savo teises, tačiau nežino pareigų. Atsiprašau, tačiau vaikas turi teisę žinoti savo pareigas, ir, jei mes su jomis nesupažindiname, pažeidžiame jo teisę ir turime prisipažinti esantys kalti. Tai mokyklos bendruomenės atsakomybė“, –sakė L. Slušnys.
Paroda „Mokykla 2014“ Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyko iki sekmadienio. Lankytojai galėjo dalyvauti įvairiuose renginiuose ir diskusijose švietimo temomis, susipažinti su naujausiais mokymo metodais ir technologijomis.
„Litexpo“ nuotr.