Per pastaruosius trejus metus apie 3,5 milijono Europos vartotojų pateko į prenumeratos spąstus. Iš jų net 19 proc. sumokėjo įvairioms bendrovėms reikalaujamą sumą pinigų, net jei jie nieko neužsakė.
3,5 mln. vartotojų iš Švedijos, Norvegijos, Suomijos, Nyderlandų, Belgijos ir Austrijos per pastaruosius trejus metus pasinaudojo internete ar socialiniuose tinkluose pateiktais pasiūlymais, pateko į prenumeratos spąstus ir pavertė šį neteisėtą verslą milijonine pramone. Tokius skaičius atskleidžia Europos vartotojų centro Švedijoje ir Švedijos vartotojų agentūros užsakytas tyrimas, kurį atliko „Sifo Kantar“.
Prenumeratos spąstai – tai pasiūlymai įsigyti pigių produktų, kurie pavirsta brangia prenumerata asmenims, pasinaudojusiems pasiūlymu. Dažniausiai vartotojai mokėdami turi nurodyti kredito / debeto kortelės duomenis.
Tyrimas rodo, kad Europos vartotojai, pakliuvę į prenumeratos spąstus, nepakankamai žino savo teises, todėl net 19 proc. vartotojų sumoka reikalaujamą sumą pinigų, net ir tuo atveju, jeigu mano, kad nieko neužsakė. Vidutinės vieno vartotojo išlaidos tokioms prenumeratoms siekia 115,7 euro.
Taip pat tyrimas atskleidžia, kad 51 proc. Europos vartotojų žino, jog jie gali kreiptis į savo banką ar kitą mokėjimo kortelę išdavusią įstaigą ir reikalauti, kad pardavėjas grąžintų nuskaičiuotus pinigus (vadinamoji „chargeback“ procedūra), tačiau tik 11 proc. asmenų, patekusių į prenumeratos spąstus, šia teise pasinaudoja.
„Vartotojai turėtų aktyviau ginti savo teises, kai jie gauna neužsakytas prekes arba yra viliojami užsisakyti prenumeratas, kurių jiems nereikia. Tokiais atvejais jie turi ne mokėti, o ginčyti pateiktus reikalavimus. Tyrimo rezultatai rodo, kad turime dar daug darbo skleisdami vartotojams svarbią informaciją“, – sako Europos vartotojų centro Lietuvoje direktorius Tomas Kybartas.
Kiekybinį tyrimą šešiose Europos valstybėse (Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Nyderlanduose, Belgijoje ir Austrijoje), kuriose vartotojų, patekusių į prenumeratos spąstus, skaičiai didžiausi visame Europos vartotojų centrų tinkle (ECC-Net), atliko „Sifo Kantar“.
Europos vartotojų centras Lietuvoje, priklausantis Europos vartotojų centrų tinklui (ECC-Net), veikia nuo 2005 m. Centro misija – padėti spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Europos Sąjungos valstybėse narėse, Norvegijoje ar Islandijoje, bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje. Europos vartotojų centro Lietuvoje specialistai patarimus ir pagalbą vartotojams teikia nemokamai.
Daugiau informacijos ir patarimų, kaip elgtis pakliuvus į prenumeratos spąstus
http://www.ecc.lt/lt/news/?NEW=3_5_MILIJONAI_EUROPIE_I_PATEKO_PRENUMERATOS_SP_STUS