Pradinis / Šeima ir sveikata / Nematomos, bet tikros!

Nematomos, bet tikros!

Žodis „bakterijos“ mums kelia baimę ir gali atrodyti, jog tai yra kenkėjas. Žmogaus organizme gausu tiek gerųjų, tiek blogųjų bakterijų ir tiek vienos, tiek kitos yra svarbios mūsų imuninei sveikatai. Žinoma, kaip visur ir visada, reikalingas balansas tarp gerųjų ir blogųjų bakterijų. Kaip jį išlaikyti?

Probiotikų nauda organizmui

Dažniausiai gerosios bakterijos mums asocijuojasi su tuo momentu, kai sergame ir turime vartoti antibiotikus. Kad jie kuo mažiau pakenktų mūsų organizmui, mums gydytojas išrašo gerųjų bakterijų, t. y. probiotikų. Šių abiejų preparatų vartojimas padeda greičiau įveikti ligą ir efektyviai atsistoti ant kojų po ligos.

Tyrimais įrodyta, jog nuolatinis probiotikų vartojimas padeda stiprinti imuninę sistemą, didinti jos atsparumą įvairioms infekcijoms, stiprinti ir palaikyti žarnyno veiklą, išvengti atopinio dermatito, peršalimo bei gerina vitaminų įsisavinimą. Anot grožio specialistų, gerosios bakterijos (probiotikai) palaiko veido odos elastingumą, akių vokų stangrumą ir leidžia ilgai džiaugtis norimomis kūno formomis.

Kiek laiko vartoti probiotikus ir kokiu paros metu?

Gerosios bakterijos (probiotikai) organizme pasilieka labai trumpą laiką, nes yra pašalinamos kartu su suvirškintomis maisto medžiagomis. Kad gerosios bakterijos duotų apčiuopiamos naudos, reikėtų jas vartoti kiekvieną dieną. Probiotikų nauda pasireiškia tik tada, kai jie nuolat keliauja žmogaus organizmu. Norint užtikrinti maksimalų efektyvumą, gerąsias bakterijas reikia vartoti kiekvieną dieną ir tuo pačiu paros metu.

Geriausia probiotikus vartoti prieš einant miegoti, nes naktį žarnyno veikla yra sulėtėjusi, o tai padės organizmui jį lengviau pasisavinti. Gerųjų bakterijų nerekomenduojama vartoti rytais arba dienomis, nes šiuo paros metu vartojame maistines medžiagas, dėl to probiotikai greičiau pasišalina iš organizmo. 

Už moteriškumo išsaugojimą!

Gerosios bakterijos yra svarbios visiems žmonėms, tačiau jas itin rekomenduojama vartoti moterims. Probiotikų stoka moterų organizme gali sukelti įvairias moteriškas infekcijas, tokias kaip: kandidozė, makšties grybeliai bei infekcijos. Dažniausiai gerųjų bakterijų poreikis atsiranda tada, kai ilgą laiką vartojami antibiotikai arba patiriamas nuolatinis stresas, nuovargis, nemiga. Probiotikai arba žvakutės, kurios yra pripildytos šio preparato, gali padėti išspręsti šią problemą bei sugrąžinti balansą tarp gerųjų ir blogųjų bakterijų.

Raugintų daržovių paslaptis

Gerųjų bakterijų gausu maisto produktuose: kefyre, natūraliame jogurte, neapdorotuose grūduose, svogūnuose, česnakuose, bananuose. Tačiau daugiausia probiotikų yra raugintose daržovėse. Tai ypač tinka tiems žmonėms, kurie mėgsta raugintus kopūstus ar agurkus! Žinoma, šiuos produktus teks vartoti dažniau nei įprastai vien dėl to, kad organizmas galėtų nuolat pasisavinti gerąsias medžiagas.

Jeigu nusprendėte, kad šių maisto medžiagų nuolatinis vartojimas jums netinkamas, tuomet reikėtų įsigyti probiotikų tablečių pavidalu. Kokias gerąsias bakterijas jums reikia vartoti, pasitarkite su šeimos gydytoju.

PR

PALIKTI KOMENTARĄ

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top