Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas sėkmingai įvykdė projektą „Consumer first aid toolkit“ („Greitoji pagalba vartotojui“). Jo metu buvo sukurta speciali interneto svetainė www.reikalauk.lt, padedanti vartotojui lengviau reikalauti savo teisių ir išspręsti ginčus su prekybininkais ikiteisminėje stadijoje.
Svetainėje vartotojas gali užpildyti reikalavimo formą, sužinoti, ko galima reikalauti, jei įsigyta prekė yra nekokybiška, kas yra dvejų metų teisinė garantija ir daug kitų naudingų dalykų apie alternatyvaus ginčų sprendimo galimybes.
LVOA direktorė dr. E. Kybartienė džiaugiasi, kad projektas keičia vartotojų požiūrį – vartotojai tampa sąmoningesni ir suvokia, kad reikalauti savo teisių reikia bet kokiu atveju, net jei prekė yra nedidelės vertės. Juk svarbu ne prekės kaina, o tinkamas pardavėjo ir pirkėjo bendravimas, noras išspręsti problemas tik joms kilus. Portalas www.reikalauk.lt padeda verslui siekti kokybės ir skatina vartotojus labiau pasitikėti tokiais pardavėjais, kurie gerbia vartotojo teises ir elgiasi sąžiningai.
LVOA direktorė dr. E. Kybartienė pabrėžia, kad nors projektas baigėsi, portalas www.reikalauk.lt ir toliau veiks, taip pat galima kreiptis į LVOA (www.lvoa.lt) ir prašyti parengtos reikalavimo formos, kurią reikės tik papildyti savo duomenimis.
Projektą vykdė Baltijos šalių vartotojų teisių organizacijos, Europos vartotojų organizacijos (BEUC) narės: Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas (LVOA) ir Nacionalinė Latvijos vartotojų teisių gynimo asociacija (latv. Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija – PIAA).
Projektą finansavo Europos vartotojų organizacijos CESEE „Angel“ programa, skirta Vidurio, Rytų ir Pietryčių Europos šalims.