Makiažas – kasdienis moterų grožio palydovas. Net 6 iš 10 Lietuvos moterų dekoratyviąją kosmetiką naudoja kasdien ar bent kelis kartus per savaitę. O makiažas joms padeda labiau mylėti save. 4 iš 10 moterų sako, jog dažosi, kad patiktų sau. Tai parodė „Eurovaistinės“ inicijuotas Lietuvos moterų dekoratyviosios kosmetikos priemonių naudojimo įpročių tyrimas.
„Vis dažniau kalbama apie natūralų grožį, vis dėlto visuomenėje suformuotas grožio kultas neatsiejamas nuo dekoratyviosios kosmetikos. Tyrimu siekėme išsiaiškinti, kaip dažnai ir kodėl Lietuvos moterys ją naudoja. Tyrimas parodė, kad daugiau kaip pusė moterų dažosi kone kasdien. O makiažas joms – priemonė patikti sau“, – teigia vaistinininkė ir odos priežiūros ekspertė Roberta Janulytė.
Nori labiau patikti sau
Tyrimas parodė, kad beveik pusė moterų (39 proc.) dekoratyviąją kosmetiką naudoja norėdamos patikti sau, 32 proc. atsakiusiųjų ji padeda susikurti norimą įvaizdį. Kad patiktų aplinkiniams, dažosi 16 proc. moterų, o 14 proc. moterų nurodė, kad makiažo reikalauja aplinka, visuomenės normos.
Makiažas pakelti savivertę ir pamilti save dažniau padeda 18–35 m. merginoms ir moterims. Beveik kas antra tokio amžiaus moteris (45 proc. 18–25 m. ir 42 proc. 26–35 m. moterų) labiau patenkinta savimi, kai pasidažo. Kad patiktų aplinkiniams, dažniau dažosi brandaus amžiaus moterys (20 proc. 56 m. ir vyresnių).
„Oda – pats didžiausias mūsų organas, kurio išvaizda atspindi bendrą organizmo būklę. Lygi, skaisti, elastinga ir švytinti oda yra moterų siekiamybė, tačiau iš tyrimo rezultatų matome, kad, užuot dėmesį skyrusios tinkamai jos priežiūrai, moterys to siekia naudodamos kosmetiką. Graži moteris yra ta, kuri, rūpindamasi savo sveikata, turi sveiką ir skaisčią odą, žvilgančius plaukus. Tada ir dekoratyviosios kosmetikos užtenka tik ypatingomis progomis“, – sako odos priežiūros ekspertė.
Psichologė Aistė Jasaitytė-Čeburiak teigia, kad tyrimo rezultatai parodo, jog didelė dalis moterų viduje nesijaučia gražios ir moteriškos, todėl tai kompensuoja makiažo sluoksniu. „Moters grožis pirmiausia turėtų kilti iš vidaus, o makiažas turėtų tapti priemone susikurti individualiam įvaizdžiui. Jeigu kosmetika tampa priemone susikurti išoriniam grožiui, tai rodo, kad viduje moteris nesijaučia pakankamai moteriška. Tai gali lemti įvairios priežastys. Stiprią įtaką moters savivertei daro aplinka. Mados ir grožio industrijos skleidžiama žinia, kad tik pasidažiusi moteris yra graži, sėkmės lydima ir mylima, be abejo, lemia dalies moterų nepasitikėjimą savo natūraliu grožiu. Nepasidažiusi moteris gali nesijausti graži ir todėl, kad augdama ir bręsdama stokojo tėvų pripažinimo. Linkėčiau moterims labiau įsiklausyti į save ir neabejoti – vidinis grožis atsispindės ir išorėje“, – teigia psichologė A. Jasaitytė-Čeburiak.
Jaunos merginos ir moterys – nė dienos be makiažo
Tyrimas parodė, kad kasdien dekoratyviąją kosmetiką naudoja 37 proc. moterų, o dar 26 proc. – kelis kartus per savaitę. Visai nenaudojančios dekoratyviosios kosmetikos nurodė 16 proc. moterų. Tik ypatingomis progomis pasidažo penktadalis moterų (21 proc.).
Tyrimas atskleidė, kad dažniausiai dekoratyviąją kosmetiką naudoja jaunos, 18–25 m. aukštąjį išsilavinimą turinčios ir didmiestyje gyvenančios merginos ir moterys. 6 iš 10 šio amžiaus moterų (59 proc.) dažosi kasdien. 46–55 m. grupėje kasdien nurodė dekoratyviąją kosmetiką naudojančios 33 proc. moterų, o tarp vyresnių nei 56 m. kasdien dažosi tik kas dešimta (11 proc.). Visai šios kosmetikos nenaudojančios daugiausia nurodė brandaus amžiaus (56 m. ir vyresnės) moterys – 47 proc.
Dekoratyviąją kosmetiką renkasi pagal prekės ženklą ir odos tipą
Tyrimas parodė, kad tik trečdalis moterų (31 proc.) dekoratyviąją kosmetiką renkasi pagal savo odos tipą, o net 28 proc. – pagal prekės ženklą. Su specialistu, galinčiu patarti, kaip išsirinkti tinkamiausią priemonę, tariasi tik 15 proc. moterų. Nedidelė ir draugių bei kainos įtaka – tik po 12 proc. moterų nurodė dekoratyviąją kosmetiką pasirenkančios pagal rekomendacijas ar kainą. Reklama sprendimą lemia tik 2 proc. apklaustųjų.
Prekės ženklu dažniau kliaujasi 18−25 m. moterys (38 proc.), o į savo odos tipą dažniau atsižvelgia brandesnio amžiaus moterys – 43 proc. 45−55 m. ir 52 proc. 56 m. ir vyresnių moterų.
Reprezentatyvią apklausą „Spinter tyrimai“ atliko 2015 m. balandžio 17−25 d. Apklausta 541 moteris iš visos Lietuvos.
Mėnuo be makiažo
Atsižvelgdama į tyrimo rezultatus, „Eurovaistinė“ ragina moteris labiau rūpintis savo natūraliu grožiu, odos būkle ir sveika gyvensena ir gegužės mėnesį skelbia mėnesiu be makiažo.
„Dekoratyviojoje kosmetikoje yra gausu cheminių medžiagų – parafino aliejaus, parabenų, silikatų ir silikono darinių, kurių kasdienis naudojimas ne tik sutrikdo natūralias odos kvėpavimo, šalinimo ir regeneracijos funkcijas, bet ir ilgainiui gali sukelti rimtų dermatologinių ligų. Situaciją dar pablogina, jei moteris su makiažu praleidžia visą dieną – mes nuolat judame, daugelis po darbo dar skuba ir į treniruotę ir pamiršta makiažą nusivalyti. Tada mūsų oda tampa tarsi kempinė, kuri sugeria visas dekoratyviojoje kosmetikoje esančias medžiagas. Tinkamai kasdien prižiūrint odą – prausiant, valant, drėkinant, maitinant ir saugant nuo žalingo aplinkos poveikio – galima džiaugtis savo natūraliu odos grožiu, kuriam paryškinti visiškai pakanka toninio BB kremo ar mineralinės pudros“, – pataria Roberta Janulytė.
Moterys taip pat kviečiamos prisijungti prie iniciatyvos „Bėgimas be makiažo“. Gegužės 10 d. „Eurovaistinės“ Trakų pusmaratonyje moterys raginamos prieš bėgimą nesidažyti ir taip parodyti, kad ir be makiažo moteris yra graži. Iniciatyvą „Bėgimas be makiažo“ palaiko ir žinomos moterys: psichologė Aistė Jasaitytė-Čeburiak, aktorė Jūratė Vilūnaitė ir maratonininkė, Londono olimpiados dalyvė Diana Lobačevskė.
„Savo grožiu ir oda rūpinuosi, retkarčiais naudoju ir dekoratyviąją kosmetiką, bet makiažas ir maratonas man – du nesuderinami dalykai. Vien pagalvojus apie pilantį prakaitą ir per odos poras išeinančias druskas, nekyla net minties veido odą dar apsunkinti dekoratyviosios kosmetikos priemonėmis. Varžybose turi puošti pasiektas rezultatas, o ne raudonas lūpdažis. Visoms aktyvioms ir bėgiojančioms moterims patariu prieš bėgimą daugiau dėmesio skirti apšilimui ir raumenų tempimui, o ne blakstienų ar lūpų dažymui“, – patarimais dalijasi maratonininkė D. Lobačevskė.