Pradinis / KARJERA / X ir Y kartų darbuotojų skirtumai – iššūkis personalo specialistams

X ir Y kartų darbuotojų skirtumai – iššūkis personalo specialistams

Personalo specialistai, dirbantys kelis šimtus darbuotojų turinčiose įmonėse, vis dažniau tampa kertine ašimi tarp verslo interesų ir darbuotojų motyvacijos išlikti komandoje ir kurti pridėtine vertę darbdaviui. Emigracija, darbuotojų kaita, motyvacijos skatinimas ir skirtingų darbuotojų kartų interesų derinimas – tik keletas esminių iššūkių, kurie iš esmės formuoja ir pačią personalo valdymo profesionalų darbo specifiką.

„Nuolatinis motyvacijos skatinimas yra labai svarbu. Pastaruoju metu Lietuvos darbo rinkoje darbuotojų trūkumas jaučiamas labai stipriai, nes didėja iš Lietuvos išvykstančių darbingo amžiaus žmonių skaičius. Tai palietė ir mūsų įmonių grupę, padarė įtaką darbuotojų kaitos rodikliams. Vis dėlto į situaciją žiūrime strategiškai, atitinkamai reaguojame į besikeičiančią darbo rinką ir stengiamės išlaikyti, motyvuoti savo turimus darbuotojus ir pritraukti naujus“, – teigė „Ecoservice“ personalo vadovė Danguolė Armanavičiūtė.

„Ecoservice“ įmonių grupėje, kuri dirba keturiolikoje Lietuvos savivaldybių, šiuo metu dirba daugiau nei 600 darbuotojų.

Anot personalo vadovės, nors finansinė motyvacija išlieka vienas svarbiausių veiksnių, tačiau pastebima, kad vis dažniau atėjusieji į darbo pokalbį prioritetą teikia savirealizacijos galimybėms ir tarpusavio bendravimo atmosferai įmonės viduje. Kitas personalo specialistų iššūkis – suprasti vadinamųjų X ir Y darbuotojų kartų skirtumus bei poreikius.

„Vyresnioji karta orientuojasi į procesų analizę, procedūrų aprašymus, jiems svarbi autoriteto nuomonė, o jaunosios kartos atstovai siekia greitų rezultatų ir nori staigaus pripažinimo ir su tuo susijusio įvertinimo. Jie vertina darbdavius, kurie gali suteikti galimybę greitai kilti karjeros laiptais. Įvertinę šiuos kriterijus, personalo specialistai turi atlikti savo namų darbus ir pasiūlyti tam tikrus vidinius pokyčius, nes kitu atveju rezultatas gali būti tiesiog prarastas geras darbuotojas ar net visa komanda“, – komentavo D. Armanavičiūtė.

Įmonė nuolat taiko ir darbuotojų motyvavimo priemonių paketą, kuris, anot personalo specialistės, itin svarbus užmezgant tiesioginį ryšį tarp vadovybės ir darbuotojų, taip pat iš pirmų lūpų išgirsti, kurias darbo procesų ypatybes galima tobulinti.

„Organizuojame komandos formavimo užsiėmimus, reguliariai aptariame darbo rezultatus, aiškinamės, kokias užduotis darbuotojams sekasi vykdyti geriausiai, kokius jie turi talentus, o tai žinodami suteikiame  galimybę atlikti tai, ką jie moka geriausiai. Taip pat rengiame vidinius mokymus darbuotojų kompetencijoms stiprinti. O motyvuotiems darbuotojams suteikiame galimybę daryti tiek vertikalią, tiek horizontalią karjerą“, – teigė personalo vadovė.

Anot D. Armanavičiūtės, šiandienėje darbo rinkoje ypač svarbu sudaryti darbuotojams sąlygas tobulėti ir įgyti darbui reikalingų kompetencijų, motyvuoti galimybėmis augti įmonės viduje.

„Pastaruoju metu pritraukiame vis daugiau jaunimo, kurie pradeda dirbti mūsų įmonių grupėje krovėjais ir jiems yra suteikiama galimybė išsilaikyti C kategorijos vairuotojo teises, dirbti vairuotojais. Per pastaruosius metus turėjome ne vieną atvejį, kai darbuotojai buvo paaukštinti pareigose“, – pasakojo personalo vadovė.

PALIKTI KOMENTARĄ

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top