Pradinis / Grožis ir mada / Dizainerė Reda Budvilaitienė: „Moterys turi išdrįsti puoštis“

Dizainerė Reda Budvilaitienė: „Moterys turi išdrįsti puoštis“

Patogi elegancija, moderni klasika, romantiškas minimalizmas, grakštus subtilumas ir gaivių spalvų jaukumas – visa tai ir dar daugiau atrandame „Reda Couture“ prekių ženklo drabužių kolekcijose. Už šių lietuvių moterų jau pamėgtų mados dizaino kūrinių slepiasi talentingoji Reda Budvilaitienė. Nors tai pirmasis mūsų pokalbis, tačiau vien žvelgiant į šios dizainerės kūrybą galima daug suprasti bei pajusti: jos nepaprastą meilę gyvenimui, atidumą žmogui ir detalėms, vidinę eleganciją, pozityvią energiją. Ji kurdama vadovaujasi įsitikinimu, kad drabužio funkcija – puošti, išryškinti privalumus ir suteikti pasitikėjimo savimi.

Dizainerė Reda Budvilaitienė

Reda, kada prasidėjo Jūsų kūrybinis kelias? Nuo pat pradžių tikslingai siekėte karjeros mados dizaino srityje ar teko paklaidžioti galimybių ir pasirinkimų jūroje?

Mados dizainas, drabužių, kolekcijų kūrimas, darbas su klientais – tai mano veikla jau aštuntus metus, neskaičiuojant mados dizaino studijų metų.

Mus, kaip asmenybes, formuoja šeima ir aplinka. Mano mama, abi močiutės turėjo gerą skonį, apranga, estetika šeimoje, kurioje užaugau, buvo svarbi. Vaikystėje labiausiai mėgau piešti, žaisti su lėlėmis. Traukė vaizdas, dizainas, spalvos – visada jaučiau, kad ši sritis yra mano stiprioji pusė.

Tai, ką darau dabar, – jaunystės aistra ir svajonė, kurią įgyvendinti kiek užtruko. Besimokydama vidurinėje mokykloje, baigiau Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokyklą ir tvirtai žinojau, kad noriu studijuoti drabužių dizainą. Tačiau baigiau inžinerinius mokslus. Tiesa, mados industrijos srityje – Kauno technologijos universitete įgijau siuvinių technologo specialybę. Po mokslų – šeima, darbas vadybos srityje. Dirbau šeimos verslo įmonėje ir studijavau vadybą ISM. Intuicija, galimybė ir drąsa keistis buvo tai, dėl ko šiandien su mada esu jau daugiau kaip dešimt metų.

Viską, ko išmokau, panaudoju dabartiniame darbe. Turiu vieno juvelyro apyrankę su užrašu: „Praktika – auksinė, teorija – bevaisė.“ Šiame posakyje – daug tiesos. Į kiekvieną veiklą stengiuosi maksimaliai sutelkti dėmesį, atliekamam darbui skiriu visas jėgas. Kaskart atrodo, kad man vis trūksta žinių, dar reikia tą ir aną išmokti. Tačiau tikslingai dirbant patirtis ateina ir įdomu tai, kad visos patirtys yra naudingos – kiekvienai savas laikas ir pritaikymas.

Dar vienas iš mano mėgstamų posakių – viešbučių verslo magnato amerikiečio Konrado Hiltono frazė: „Versle reikalinga daržininko kantrybė.“ Kantrybė – tai nuoseklus darbas savo pasirinktoje srityje. Manau, kad norint kažko pasiekti, jaustis užtikrintam dėl to, ką darai, reikia šių dalykų: didelio noro, meilės savo veiklai, daug pastangų ir nuoseklaus darbo.

Darbas mados srityje turi savo specifiką, bet iš esmės reikalauja tų pačių dalykų. Kalbant konkrečiai apie aprangos dizainą, kuriant drabužio modelį, jei rūbas skirtas konkrečiam žmogui, yra labai aiškūs reikalavimai – reikia atsižvelgti į asmenybę, figūros ypatumus, emociją, drabužio paskirtį, ar jis skirtas kasdienai, ar progai. Kuriant kolekcijas, yra daugiau laisvės. Svarbu turėti idėją ir koncepciją. Įkvėpimas, idėjos visada ateina.

Ar buvo sunku atrasti savo nišą, rodos, visko perpildytoje rinkoje?

Po dizaino studijų, iš karto pradėjus veiklą, mano tikslas buvo suburti stiprią komandą. Mados dizainas reikalauja ne tik mados, stiliaus ir laikmečio pajautimo, bet ir daug technologinių žinių. Drabužis – tai ne tik dizainas, tai idėja, konstrukcija, technologija ir gamyba. Todėl profesionalų komanda labai svarbi.

Kolektyvas pamažu išsigrynino ir šiandien jau septintus metus dirbame toje pačioje komandoje. Atsirinkti tinkamus žmones, sukurti gerą darbinį klimatą man padėjo sukaupta vadybinė patirtis, bet… tai buvo nauja sritis su naujais iššūkiais. Taip, padariau klaidų, jų nevardysiu. Kiekvienam ant savo grėblio užlipti reikia. Gerai, jei tik vieną kartą.

Prekių ženklo rinkodara, komunikacija mados sektoriuje yra kita ypač svarbi sritis. Prieš metus pakeičiau prekių ženklą (dabar „Reda Couture“), nes aiškiau suvokiau, kas esu dirbdama lietuviškoje rinkoje, kokioms kuriamo gaminio vertybėms atstovauju. Su pokyčiais atsirado nuoseklesnis požiūris į savo mados prekių ženklą. „Reda Couture“ nuo pat pirmųjų dienų komunikuoja kokybę. Tokia visada ir buvo mano vizija – kurti aukščiausios kokybės produktus.

Sukurti vertę konkurencingoje aplinkoje pertekliaus laikmečiu ir ją išlaikyti yra rimtas iššūkis kiekvienam prekių ženklui. Prisimindama savo, kaip mados dizainerės, veiklos pradžią, turiu prisipažinti, jog kurį laiką man buvo sunku garsiai pasakyti, kad esu dizainerė. Iš pradžių reikėjo tai tyliai įrodyti sau pačiai. Šiandien, kaip dizainerė ir mados namų vadovė, jaučiuosi tvirtai.

Ką vertina Jūsų klientės?

„Reda Couture“ renkasi moterys, vertinančios kokybę ir norinčios jaustis pasitikinčios savimi. Tiek dirbant su klientais, tiek kuriant kolekcijas ar naują drabužį dalyvauja visa komanda – dizaineris, konstruktorius, technologas ir siuvėja. Kol gimsta kolekcijos pret-a-porter modelis, skirtas parduoti, jis tobulinamas, koreguojamas ir tik tada dauginamas dydžiais, kurie atitinka mūsų geografinės vietos žmonių kūno matmenis. Kiekviena tiek konstruktyvinė, tiek dekoratyvinė siūlė yra apgalvota. Drabužis turi puošti, išryškinti privalumus ir suteikti pasitikėjimo savimi. Kurdama visada galvoju apie realią moterį. Smagu, kad mano klientės tai vertina.

Individualiai pasiūtas drabužis yra unikalus, nes kuriamas, konstruojamas ir pasiuvamas konkrečiai asmenybei. Mano klientės siekia išskirtinumo.

Gamybos procese naudojame tik gerus siūlus, kokybiškas įdėklines medžiagas, pamušalus ir kitus priedus – viską, kas yra svarbu, bet išorėje dažnai nematoma. Kuriame drabužius, kuriuos vilkėdama moteris jaustųsi patogiai ir pasitikinti savimi. Pats nuostabiausias įvertinimas – gauti klientės žinutę: „Reda, ačiū, žinok, aš taip gerai jaučiuosi su Tavo suknele.“ Arba nuotakos padėką po gražiausios gyvenimo šventės. Tai suteikia motyvacijos judėti pirmyn, nors ir taip nelengva būna dirbant mūsų mažutės šalies rinkoje.

Kaip apibūdintumėte savo kuriamų drabužių stilių?

Mano kūrybos raktiniai žodžiai – nuosaikumas, šiuolaikiška elegancija, minimalizmas, konstrukcijų švara. Drabužių dizaine labai svarbus racionalumas, žinojimas, ką nori pasakyti. Svarbi modelio ir medžiagų darna. Drabužis neturi užgožti asmenybės, rūbas ir asmenybė turi eiti kartu. Drabužis turi puošti žmogų, tai yra siekiamybė!

Manto Kazlavico nuotraukos

Kas diktuoja Jūsų kolekcijų kūrybinius, stilistinius sprendimus?

Sunku tikslai apibrėžti, sakyčiau, tai – profesinė intuicija. Kaip ir visiems, vidinę energiją kartkartėmis reikia papildyti. Svarbu pakeisti aplinką – kelionės, nauji įspūdžiai labai padeda. Kiek atsitraukus, pravėdinus galvą, idėjos pačios tave suranda.

Kiek Jums svarbios mados tendencijos?

Mados tendencijos, galima sakyti, tvyro ore. Gyvenant šia veikla, tai ateina savaime. Laikmečio vertybės, pasauliniai įvykiai ir formuoja tendencijas. Kiekviena epocha, kiekvienas dešimtmetis turi savo grožio kanonus. Tai matyti žvelgiant į mados istoriją. Mados industrija milžiniška, gausu mados tendencijas diktuojančios profesinės literatūros. Kasmet aplankau vieną ar kelias pasaulinio lygio parodas, tai leidžia jausti mados pulsą.

Kokios medžiagos vyrauja Jūsų gaminiuose?

Medžiagos, kaip minėjau, yra vienas iš svarbiausių dalykų. Kiekvienas modelis, gaminio konstrukcija, kolekcijos stilistika diktuoja skirtingus reikalavimus medžiagoms. Jos turi perteikti gaminio modelį ir būti kokybiškos – atsižvelgiu, ar jos turi reikiamas eksploatacines savybes, yra malonios kūnui, kokie yra gaminio iš šių medžiagų priežiūros reikalavimai. Beje, medžiagos pirmiausia įvertinamos jas liečiant rankomis. Norint suprasti daugiau, jos tikrinamos garinant, glamžant, skalbiant ir pan. Sukaupta patirtis leidžia atrasti, parinkti tinkamas.

Dabar labai populiaru daiktus, tarp jų ir drabužius, įsigyti nuotoliniu būdu. Ar sudarote tokią galimybę?

Į mus kreipiasi ir lietuvaičių, gyvenančių užsienyje. Mes mokame ir galime dirbti nuotoliniu būdu, turime savo metodiką. Yra tam tikrų iššūkių, bet viskas įmanoma. Aišku, būtinas klientės pasitikėjimas. Bendras rezultatas nė karto nenuvylė.

Svajonę dirbti mados dizaino srityje įgyvendinote. Apie ką svajojate dabar?

Didžiausia svajonė – kurti, dirbti ne tik Lietuvoje, bet ir plačiau, išlaikant profesionalumą, ir auginti besišypsančių klienčių būrį. Labai norėčiau atrasti partnerius, su kuriais bendradarbiaujant „Reda Couture“ prekių ženklo rūbų atsirastų prestižinio drabužių salono lentynoje.

Inesa Uktverienė

PALIKTI KOMENTARĄ

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top