Pradinis / Šeima ir sveikata / Sveikos mitybos specialistė: „Apie 80 proc. maisto raciono turėtų būti kruopščiai apgalvota ir įvertinta“

Sveikos mitybos specialistė: „Apie 80 proc. maisto raciono turėtų būti kruopščiai apgalvota ir įvertinta“

Tinkama mityba organizmui yra tikra dovana – tai ir geros savijautos, ir nuotaikos garantas. Tačiau mitybos planų ir dietų yra tokia galybė, kad dažnas ne tik pasiklysta, bet ir pasirenka sau visiškai netinkamą variantą. Pasak sveikatos mitybos specialistės Gretės Brokienės, stebuklus žadančios dietos yra apipintos mitais, todėl tikėti jais neverta – verčiau įsiklausyti į organizmo siunčiamus ženklus bei vadovautis mokslu pagrįstais sprendimais. Vienas tokių – uždegimą slopinančios mitybos propagavimas.

G. Brokienė

Antiuždegiminė mityba turėtų tapti gyvenimo būdu

G. Brokienės teigimu, yra daugybė mokslinių duomenų, įrodančių, jog mes valgome pernelyg daug uždegimus skatinančio maisto, pavyzdžiui, mėsos, kiaušinių, pieno produktų ar perdirbto maisto bei pusfabrikačių, turinčių daug konservantų ir kitų kenksmingų medžiagų. Štai kodėl, jos manymu, į racioną būtina įtraukti produktų, pasižyminčių uždegimo slopinamosiomis savybėmis.

„Uždegimą slopinanti mityba – tai tam tikras valgymo režimas, kurį sudaro atitinkamų produktų racionas. Toks mitybos būdas veikia prevenciškai ir tarsi užkerta kelią vystytis uždegimo procesams. Čia reiktų paminėti ir paraginti rinktis produktus, gausius antioksidantų, vitaminų, skaidulinių medžiagų ir, žinoma, omega-3. Tai tik keletas pasirinkimų, kurie papuola į uždegimą slopinančio maisto meniu“, – vardija žymi moteris.

Sveikos gyvensenos entuziastė pabrėžia, jog uždegimą slopinanti mityba nėra jokia revoliucija, o  kurio nors vieno produkto vartojimas greičiausiai neturės reikšmingos įtakos sveikatai.

„Uždegimo mažinimas keičiant savo mitybą gali būti labai veiksmingas, tačiau jis veikia tik tada, kai valgote tokius produktus iš įvairių maisto kategorijų ir tai paverčiate nauju gyvenimo būdu. Kitaip tariant, didžioji raciono dalis, apie 80 proc., turėtų būti kruopščiai apgalvota ir įvertinta, na, ir maždaug apie 20 proc. galima pasilikti įvairioms netipinėms situacijoms: šventėms, valgymui ne namuose ir pan.“, – pataria G. Brokienė.

Ciberžolė

Uždegimo procesai sukelia sunkių sveikatos negalavimų

Gydytojų teigimu, reumatinis artritas, širdies ir kraujagyslių sistemos ligos, diabetas – tai tik keletas ligų, glaudžiai siejamų su aukštu uždegimo lygiu. Norint užkirsti kelią tam arba siekiant sumažinti uždegimo procesų lygį, į pagalbą iš tiesų verta pasitelkti funkcinius maisto produktus.

Pavyzdžiui, „Cancer Prevention Research“ žurnale išspausdintame tyrime autoriai nurodo, kad imbiero šaknies ekstrakto vartojimas sumažino gaubtinės žarnos uždegimo žymas, o „Journal of Biological Chemistry“ nurodoma, kad, remiantis tyrimo rezultatais, kurkuminas – pagrindinis karyje naudojamo ciberžolės prieskonio junginys – gali padėti nuslopinti biologinius mechanizmus, kurie sukelia uždegimus sausgyslėse. 

Pasak sveikos mitybos specialistės,  geriausių rezultatų pasiekti galima vartojant natūralius maisto produktus, turinčius antioksidacinių savybių, tačiau papildai taip pat gali būti reikšminga pagalba, siekiant pagerinti sveikatos būklę. Pavyzdžiui, kurkumino ekstraktas, ypač mikrokapsuliuota jo forma, veikia dvejopai: kaip apsauginis viduje esančios medžiagos sluoksnis (apsaugo viduje esančias maistines medžiagas nuo skrandžio rūgščių ir kitų medžiagas ardančių veiksnių); įkapsuliuotos medžiagos linkusios laikytis mikrokapsulės viduje, todėl nedirgina skrandžio. Taigi, toks maistinių medžiagų įkapsuliavimo būdas gali užtikrinti iki 6 kartų efektyvesnį jų įsisavinimą organizme ir užtikrinti uždegimą slopinančios mitybos efektyvumą.

„Medikamentinis gydymas turėtų būti skiriamas gydytojo, nes tai, kas tinka vienam, nebūtinai tinka kitam.  Geriausiai, matyt, derinti ir maistą, ir papildus, vengti į racioną papuolančių netyčinių nuodėmių, pavyzdžiui, cukraus. Jei intuityviai nejaučiate, kas geriausiai tinka jūsų organizmui, kas mažina, o kas skatina uždegimo procesus, būtinai pasikonsultuokite su specialistais“,  – pataria G. Brokienė. 

Pabrėžia sveikos gyvensenos balanso svarbą

Kalbėdama apie uždegimą slopinančią mitybą, G. Brokienė sako, jog vien ji nebus panacėja, siekiant iš tiesų veiksmingų rezultatų sveikatai.

„Reikia suvokti, kad svarbi yra visuma. Protinga mityba yra be galo reikšminga kokybiško gyvenimo dalis, tačiau reikia nepamiršti ir kitų veiksnių. Patiriamas stresas, nemiga, žalingi įpročiai ar pasyvus gyvenimo būdas – visa tai organizmui daro negrįžtamą žalą, kurios vien maistu kompensuoti neįmanoma.

Į savo gyvenimą reiktų žvelgti holistiškai, aprėpiant ir fizinę, ir psichologinę sveikatą. Juk nervingose situacijose išskiriama kortizolio, kuris veikia naikinamai, o kur dar patiriamas adrenalinas. Mano manymu, sveika gyvensena – tai didelis darbas su savimi ir geriausių sprendimų sau ieškojimas“, – įsitikinusi sveikos mitybos specialistė.

PALIKTI KOMENTARĄ

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top